استاندار مرکزی:

افتتاح کارخانه کاغذسازی شهرستان خمین در آینده ای نزدیک / بهبود شرایط اقتصادی خمین در گروی دستیابی سرمایه گزاران به تولید است

۱۳۹۸/۰۳/۰۱ - ۱۵:۳۵:۲۶
کد خبر: ۸۴۹۴۶۹
افتتاح کارخانه کاغذسازی شهرستان خمین در آینده ای نزدیک /   بهبود شرایط اقتصادی خمین در گروی دستیابی سرمایه گزاران به تولید است
استاندار مرکزی از افتتاح کارخانه کاغذسازی شهرستان خمین در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش برنا از اراک،  سید علی آقازاده در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در شهرستان خمین، با بیان اینکه جلسات سال گذشته این ستاد در این شهرستان، با پیشرفت های خوبی همراه بوده است، افزود: امیدواریم در یک ماه آینده با همکاری فرماندار و مدیران اجرایی شهرستان، بتوانیم تصمیماتی را که در سال گذشته به دلیل بروز برخی از مشکلات و موانع قانونی، عملیاتی نشدند، اجرایی کنیم و در راه توسعه شهرستان خمین قدم های خوبی را برداریم. 

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان خمین، در حوزه اشتغال پایدار از جمله شهرستان های کم برخوردار است، ما تلاش داریم تا با اتفاقات خوبی که برای این شهرستان در آینده رقم می زنیم، بتوانیم در زمینه رونق اقتصادی و اشتغالزایی پایدار جوانان، به نتایج مطلوبی دست پیدا کنیم. 

استاندار مرکزی با بیان اینکه در آینده ای نزدیک، کارخانه تولید کاغذ شهرستان خمین با حضور یکی از مقامات کشوری افتتاح می شود، اضافه کرد: تاکنون برای راه اندازی این کارخانه بیش از 350 میلیارد تومان هزینه شده است، که پیش بینی می شود با شروع به کار این کارخانه، برای 60 نفر اشتغال پایدار و برای صدها نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد شود. 

آقازاده جابجایی و انتقال سهمیه کارخانه تولید نخ خمین را به این شهرستان، فرصتی خوبی برای اشتفال زایی و دستیابی به توسعه پایدار دانست و ادامه داد: این کارخانه تولید نخ، در حال حاضر با بیش از 130 پرسنل اداره می شود و قرار است در 2 سال آینده به افق ظرفیت اسمی خود دست پیدا کند. این کارخانه زمان های گذشته، برای بیش از هزار نفر اشتغال زایی کرده بود ولی متاسفانه هم اکنون این مقدار به یک دهم میزان اولیه خود کاهش پیدا کرده است. 

وی تصریح کرد: امیدواریم با جابجایی سهام این کارخانه و تغییراتی که در ساختار کلی این کارخانه صورت گرفته است، بتوانیم در یک سال آینده تغییر و تحولات خوبی را در شهرستان خمین ایجاد کنیم و شاهد بازسازی یا نوسازی صنایع فرسوده این کارخانه باشیم. 

استاندار مرکزی با اشاره به مشکلاتی که هم اکنون شرکت مانا انرژی پاک خمین با آن روبرو است، بیان کرد: با توجه به اینکه این کارخانه، یکی از بزرگترین کارخانه های استان مرکزی به حساب می آید و برای بیش از 2 هزار نفر اشتغالزایی کرده است، همه مسئولین استانی باید برای رفع مشکلات این واحد تولیدی اقدامات لازم را انجام دهند تا شاهد راه اندازی این کارخانه در آینده باشیم. 

وی با بیان اینکه ایجاد حدود 5 هزار فرصت شغلی در شهرستان خمین، می تواند بحران اشتغال را در این شهرستان به طرز چشمگیری کاهش دهد، گفت: متاسفانه در شرایط کنونی، نرخ بیکاری در شهرستان خمین از میانگین نرخ بیکاری در سطح استان بالاتر است و این مهم، توجه به ایجاد فرصت های شغلی و اشغال پایدار را در این شهرستان بیش از گذشته نمایان می کند. ما تلاش می کنیم در پایان سال 99، در حدود 3 هزار و 500 فرصت شغلی را در شهرستان خمین ایجاد کنیم و به این طریق، قدم مثبتی را در اشتغال آفرینی برای جوانان و خانواده های این شهرستان، برداریم. 

آقازاده رونق تولید و بهبود شرایط اقتصادی شهرستان خمین را در گروی دستیابی سرمایه گزاران به تولید دانست و افزود: امیدواریم در پایان سال جاری، با راه اندازی شرکت پتروشیمی شهرستان خمین، بتوانیم برای حدود 300 نفر اشتغالزایی کنیم که خوشبختانه هم اکنون مشکلات این واحد صنعتی،از جمله تامین خوراک های اولیه آن، به مرور در حال کاهش است. همچنین سرمایه گزاری در حوزه های دام، طیور و کشاورزی این شهرستان، می تواند شرایط اقتصادی این منطقه را با تحول بزرگی روبرو کند. 

وی بر ضرورت تشکیل جلسات اقتصاد مقاومتی در این شهرستان تاکید کرد و گفت: برگزاری چنین جلساتی با حضور مسئولین استانی و شهرستانی، در کنار سرمایه گزاران بخش تولیدی می تواند اقدام خوبی در جهت نقض فشارهای گسترده دشمنان ملت ایران باشد. امیدواریم تا با دعوت از ریاست جمهوری و حضور ایشان در استان مرکزی تا پایان سال جاری، بتوانیم پروژه های اقتصادی کوچک و بزرگی را که تاثیر بسزایی در معیشت و رونق اقتصادی منطقه دارند، در سطح استان به بهره برداری برسانیم. 

آقازاده رونق و شکوفایی اقتصاد کشور را بهترین پاسخ برای دشمنان این ملت دانست و اضافه کرد: همانطور که دشمنان ما هم اذعان کرده اند، ما در حال حاضر درگیر جنگ اقتصادی هستیم و این جنگ، مستقیما مردم و ملت ایران را هدف گرفته است که این موضوع از یک جنایت جنگی نظامی چیزی کم ندارد. ما باید با دقت و اهتمام ویژه مردم و مسئولین، در برابر تحریم ها و شرایط اقتصادی کنونی ایستادگی کنیم تا انسجام و اتحادی که هم اکنون بین مردم و مسئولین وجود دارد، از بین نرود. 

استاندار مرکزی اظهار کرد: مسئولین در برابر خواسته ها و مشکلات مردم بی توجه نیستند و با تمام توان و در چارچوب اختیارات خود، سعی در کاهش مشکلات معیشتی و اقتصادی آنان دارند. متاسفانه در حال حاضر به دلیل وجود فشارهای دشمنان، وضعیت واحدهای تولیدی و صنعتی ما چندان مطلوب نیست، اما ما باید با همه توان تلاش کنیم که این مشکلات قابل حل را، با تعامل و پیگیری مستمر مرتفع کنیم. 

 

 

نظر شما