چرا زودتر شفاف سازی نکردید؟

بشیرپور: ای کاش بدهی کشتی همان ۴ میلیارد باشد!

۱۳۹۸/۰۳/۰۳ - ۱۹:۱۰:۰۰
کد خبر: ۸۵۰۱۲۳
بشیرپور: ای کاش بدهی کشتی همان ۴ میلیارد باشد!
عضو مجمع فدراسیون کشتی گفت: چرا من به عنوان یک عضو مجمع نباید از بدهی‌های فدراسیون باخبر باشم؟

به گزارش برنا،بهنام بشیرپور، رییس هیات کشتی استان اردبیل به "ورزش سه" گفت: در آخرین جلسه سال 97 ارقامی از سوی مسئولان فدراسیون اعلام شد، اما به هیچ وجه اینقدر نبود. ما هم فکر نمی کردیم 270 هزار دلار به اتحادیه بدهی داشته باشیم. اینطور که من اطلاع پیدا کردم، این بدهی به مسائلی همچون حضور کشتی گیران خارجی در لیگ جهانی، مساله دوپینگ تعدادی از کشتی گیران و... مربوط می شود. فقط ای کاش این بدهی به همین 4 میلیارد ختم شود! من شنیدم علاوه بر این بدهی های دیگری نیز به اتحادیه جهانی داریم و از سوی دیگر بدهی های داخلی زیادی وجود دارد. پرداخت چنین بدهی هایی برای فدراسیون آتی قطعا سخت خواهد بود.
وی افزود: انتقاد من این است که چرا من به عنوان یک عضو مجمع نباید از این بدهی‌ها باخبر باشم؟ چرا اعضای مجمع که بالاترین مرجع تصمیم‌گیری در کشتی هستند، از این اتفاقات بی‌خبر هستند؟ یک سوال هم از آقای بنی‌تمیم دارم که چرا در دوره خودشان درباره این بدهی ها شفاف سازی نکردند و امروز مجبور شدند در این باره توضیح دهند؟
عضو مجمع فدراسیون کشتی در ادامه بیان داشت: در طول سال 97 با همه پول و درآمد نه تنها برای فدراسیون بدهی به بار آمده، بلکه به استان ها هم پول زیادی ندادند. هیات کشتی استان اردبیل البته در دوره مدیریت قبل از من لیگ جهانی را برگزار کرده و یک میلیارد هم به فدراسیون پول داده است! گویا فدراسیون در دوره ریاست آقای خادم مصوبه ای داشته که هر استانی مسابقاتی را در سطح جهان میزبانی کند، باید رقم کلانی هم به فدراسیون بدهد! ما از طریق استانداری این مبلغ را پرداخت کردیم، اما بدهی هایی که از این مسابقات روی دوش ماست، سرسام‌آور است. یعنی علاوه بر یک میلیاردی که به فدراسیون پرداخت شده، کل هزینه برگزاری مسابقات هم با هیات کشتی اردبیل بوده است.
وی ادامه داد: حالا جالب‌تر اینجاست که در قبال این همه هزینه، هیات کشتی اردبیل فقط 35 میلیون در سال 97 از فدراسیون دریافتی داشته است. هیات های استانی بال و پر فدراسیون هستند. از 30 هیات کشتی فقط 4، 5 هیات پول خوبی از فدراسیون گرفتند و برای بقیه تبعیض قائل شدند. واقعا من از این اتفاقات ناراحت هستم و امیدوارم در فدراسیون جدید تبعیض ها تکرار نشود.
بشیرپور در پایان با تاکید به برگزاری سریع انتخابات درباره بحث هایی که پیرامون غیرقانونی بودن انتخاب نعمتی مطرح شده، گفت: در همان مجمعی که رای گیری درباره ادامه حضور بنی تمیم صورت گرفت، 25 نفر حاضر بودند. اگر می خواستند برای انتخاب دوباره سرپرست بازهم مجمع بگذارند که شاید این بار 15 نفر هم نمی آمدند چون مسیر دور است و رفت و آمد راحت نیست. ما به وزیر برای انتخاب سرپرست جدید تفویض اختیار کردیم و دیگر قرار نبود دوباره مجمعی برای تایید سرپرست تشکیل شود. من حضور نعمتی را در فدراسیون مثبت می دانم و معتقدم در این مدت هم اقداماتی کرده که شائبه ها کنار برود.

 

نظر شما