۱۳ درصد رشد صادرات کالا از طریق گمرکات استان کرمانشاه

۱۳۹۸/۰۳/۰۵ - ۱۰:۲۶:۵۴
کد خبر: ۸۵۰۷۲۷
۱۳ درصد رشد صادرات کالا از طریق گمرکات استان کرمانشاه
مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: صادرات از گمرکات کرمانشاه به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش 13 درصد افزایش و از حیث وزن 12 درصد رشد داشته است .

به گزارش خبرگزاری برنا در کرمانشاه، خلیل حیدری مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: در دو ماهه نخست سال جاری 478 میلیون و 950 هزارو 849  دلار کالا به وزن یک میلیون و 47 هزارو 966 تن از گمرکات و بازارچه های مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشورصادر شد است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش 13 درصد افزایش و از حیث وزن 12 درصد رشد داشته است .

 حیدری گفت: 281 میلیون و 900 هزارو 408 دلار با وزن 626 هزارو 831 تن  از کالاهای فوق درگمرکات کرمانشاه،  پرویزخان، خسروی و پاوه  اظهار و صادر شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش 26 درصد افزایش و از حیث وزن نیز 7 درصد رشد داشته است .

او ادامه داد: سایر گمرکات کشور نیز در این مدت 197 میلیون و 50 هزارو 441 دلار کالا با وزن 421 هزارو 135 تن از طریق مرزهای استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کرده اند . که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن 21  درصد افزایش  و از حیث ارزش 1 درصد کاهش داشته است .

 مدیرکل گمرکات کرمانشاه عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را گوجه فرنگی تازه یا سردکرد، ، هندوانه تازه ، خربزه ،میله های آهنی یافولادی گرم نوردشده ...تاب داده شده یاباتغییرشکل یافتگی های حاصل ازنورد،انواع بستنی حتی دارای کاکائو،  کولرهای آبی خانه با هوادهی حداکثر 8000فوت مکعب در دقیقه ، لوازم خانه داری و پاکیزگی از مواد پلاستیکی ،انواع دوغ ،انواع ماست، کود شیمیایی، ظروف ملامین عنوان نموده و افزود: بیشتر کالاهای فوق به کشور عراق صادر می شود.

او گفت: خلیل حیدری  مجموع اقلام صادراتی  اظهار شده در دو ماهه نخست سال 1398 از گمرکات استان کرمانشاه  را  419 نوع کالا عنوان نمود و افزود  در دو ماهه نخست سال جاری در مجموع از گمرکات استان کرمانشاه به 12 کشور صادرات قطعی صورت گردیده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز