همکاری اداره ورزش کرمانشاه و دانشگاه علوم پزشکی در برگزاری کرسی آزاد اندیشی

۱۳۹۸/۰۳/۰۵ - ۱۲:۵۲:۴۸
کد خبر: ۸۵۰۸۹۴
همکاری اداره ورزش کرمانشاه و دانشگاه علوم پزشکی در برگزاری کرسی آزاد اندیشی
جلسه کرسی آزاد اندیشی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با همکاری اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمانشاه با موضوع مذاکره با مقاومت شامگاه گذشته در مجتمع فرهنگی بوستان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با حضور داور و جمعی ازدانشجویان این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در کرمانشاه، بر اساس این گزارش محمد امین بهرامی داور جلسه و فوق لیسانس فلسفه بعد از شنیدن  بحث دانشجویان که به نمایندگی از گروه های مذاکره و مقاومت صحبت کردند، اظهارداشت: من هم طرفدار مذاکره ام، هم مقاومت. پیشرفت کشور کره در بسیاری زمینه ها ظرف ۴۹ سال به اندازه ۱۵۰ سال آمریکا بوده است.

بهرامی تاکید کرد: در کشور ایران در طول ۴۰سال که انقلاب شده است به ازا هر سال شش ماه عمر مردم بالا رفته است و این در کل دنیا بی نظیر است.

او در ادامه گفت: طبق آمار در سال ۱۳۵۵ کمتر از  ۴۷ درصد مردم سواد داشتند و امروز بیش از ۹۰ درصد مردم با سوادند، از شما خواستارم مطالعه کنید، از گذشته بیاموزید تا در آینده نتیجه بگیرید « آنکس که از گذشته تجربه نگیرد، مطمئنا در آینده نتیجه نمی گیرد».

بهرامی تاکید کرد: کتاب های زیادی در مورد ضدیت خیلی از کشور ها با آمریکا نوشته شده است، و این موضوع در فضای سیاسی چین و ایران نیز قرار گرفته است، مباحث آمریکا ستیزی به یک نوع تلفیق سازی و مقاومت در فرانسه مطرح است،به عنوان مثال جشنواره کن در فرانسه می خواست خود را رقیب سینمای آمریکا بداند و در آن زمان دولت فرانسه ۱۲۸ میلیون دلار هزینه کرد تا محتوای کتابهایش را در اینترنت قرار دهد.

داور جلسه با اشاره به اینکه طی ۴۰ سال هشت دوره مذاکره با آمریکا داشته ایم، ابراز داشت: طی ۲۵ سال پنج بار با آمریکا مذاکره کرده ایم «هر پنج سال یکبار» و هربار بدون استثناء آمریکا دبه کرده است، آمریکا دوست و دشمن برایش مطرح نیست، وقتی ایران را تحریم می‌کند فرقی برایش نمی کند دیگر کشور ها چه نقشی دارند.

او در پایان سخنانش از دانشجویان خواست با مطالعات بیشتر در خصوص گذشته در جلسه بعدی که به درخواست دانشجویان برگزار می شود شرکت کنند.

انتهای پیام/ر

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز