در صحن شورای شهر گرگان مطرح شد:

کار فرهنگی سرمایه گزاری برای جامعه است/ تعیین تکلیف وضعیت خانه های فرهنگ

۱۳۹۸/۰۳/۰۵ - ۱۳:۵۹:۵۰
کد خبر: ۸۵۰۹۵۷
کار فرهنگی سرمایه گزاری برای جامعه است/ تعیین تکلیف وضعیت خانه های فرهنگ
در بخشی از جلسه رسمی و علنی شنبه 4 خرداد شورای اسلامی شهر گرگان موضوع مدیریت و تعیین تکلیف خانه های فرهنگ مطرح و بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا: سعید رحیمی عصر شنبه در جلسه رسمی و علنی شورای شهر گرگان که با حضور اعضای شورای شهر، شهردار و مدیران شهرداری گرگان برگزار شد خواستار حضورسرپرست سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری گرگان در جلسات شورا شد و اظهار کرد: به دلیل اینکه برخی از تذکرات شورا به این سازمان برمیگردد ، و سرپرست این سازمان بایستی به سوالات دوستان در سه بخش فرهنگی ورزشی و اجتماعی پاسخگو باشند.

فائزه عبداللهی دیگر عضو شورای اسلامی شهر گرگان، با توجه به گلایه یکی از مدیران خانه های فرهنگ در خصوص بی توجهی شهرداری به این مکان های فرهنگی، گفت: از 9 میلیارد بودجه که برای سازمان فرهنگی ورزشی مصوب میکنیم تنها 400 میلیون به خانه های فرهنگ اختصاص داده میشود.

وی به امکانات ضعیف خانه های فرهنگ اشاره داشت و افزود: تعداد ۱۶ خانه فرهنگ در سطح شهر داریم، این در حالی است که 94 محله در سطح شهر وجود دارد.

دادبود شهردار گرگان ، درخصوص خانه های فرهنگ گفت: بنا به اعلام سازمان بازرسی خانه های فرهنگ را نمیتوانیم به اشخاص واگذار کنیم و برای واگذاری باید به فراخوان گذاشته شوند، همچنین شهرداری نیز برای برطرف کردن مشکلات مدیریت خانه های فرهنگ در حال رایزنی با سازمان بازرسی است.

وی ضمن تاکید بر اینکه مشکل خانه های فرهنگ به دلیل این است که در گذشته ساختار حقوقی و مالی درستی نداشتند از افزایش بودجه خانه های فرهنگ در سال جاری خبر داد.

دادبود با بیان اینکه درآمد های خانه های فرهنگ بایستی به حساب شهرداری واریز شود  و پرداخت ها از شهرداری صورت بگیرد، گفت: ساز و کار هایی که محدودیت و برخی شرایط را برای خانه های فرهنگ ایجاد میکند، تصمیم گیری ها را به تاخیر می اندازد.

شهردار گرگان ضمن اینکه خواستار تعیین تکلیف مدیریت خانه های فرهنگ شد، اذعان داشت: مدیران خانه های فرهنگ نه شرکتی و نه قراردادی هستند و شهرداری نمی‌تواند آنها را تبدیل وضعیت کند.

وی با اشاره به اینکه باید از تجربیات سایر شهرها مانند تهران در مدیریت خانه‌های فرهنگ بهره مند شویم، تصریح کرد: خوشبختانه بخش های فرهنگی و اجتماعی  خانه های فرهنگ ارتقاء پیدا کرده است اما بایستی رایزنی ها در بخش های حقوقی حل شود تا ساز و کار خوبی برای خانه های فرهنگ در نظر بگیریم.

در پایتن  یکی از دبیران سمن های مردم نهاد در خصوص عملکرد خانه های فرهنگ گفت: خانه های فرهنگ با این نگاه راه اندازی شد که در اختیار تشکل هایی قرار داده شود که فعالیت میکنند اما فاقد مکان هستند.

وی با تاکید بر این موضوع که خانه های فرهنگ برای جوانان ساخته شده و افرادی که آن را مدیریت میکنند بایستی شغل دیگری نداشته باشند که متاسفانه این طور نیست، در ادامه گفت : قرار بر این بود که هر چند محله یک خانه فرهنگ با تجهیزات کامل داشته باشد اما این اتفاق نیفتاده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی ورزشی برای مجموعه های فرهنگی اهمیت چندانی قائل نمیشود از عملکرد و عدم نظارت بر این سازمان گلایه داشت و اظهار کرد: در نظر گرفتن بودجه بایستی به ازای فعالیت و گزارش عملکرد خانه های فرهنگ و موسسات مردم نهاد باشد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز