آیا پنجشنبه ها هنوز طرح ترافیک است؟

۱۳۹۸/۰۳/۰۷ - ۱۷:۱۳:۱۲
کد خبر: ۸۵۱۷۴۰
آیا پنجشنبه ها هنوز طرح ترافیک است؟
طرح ترافیک پنجشنبه ها در سال 98 لغو شده و ورود به منطقه طرح ترافیک در روزهای پنجشنبه ۹۸ رایگان است اما طرح زوج و فرد تا ساعت یک فعال است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ قائم مقام معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران درباره طرح ترافیک

پنجشنبه ها گفت: در سال ۹۸  طرح ترافیک در روزهای پنجشنبه اجرا نمی شود و تنها طرح زوج وفرد پنجشنبه برقرار خواهد بود.

شهریار افندی زاده گفت: بازگشت طرح ترافیک در پنجشنبه های اسفندماه به پیشنهاد پلیس و تایید شهرداری به منظور کنترل ترافیک انجام شد و از فروردین ۹۸ این طرح در روزهای پنجشنبه اجرا نخواهد شد. طرح کامل ترافیک و زوج و فرد نیز از ابتدای سال ۹۸ تا ۱۶ فروردین اجرا نشد.

 

قائم مقام معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه طرح کامل ترافیک در پنجشنبه های سال ۹۸ اجرا نخواهد شد، تصریح کرد: البته با اجرای محدوده حلقه دوم در سال جدید، طرح زوج وفرد در روزهای پنجشنبه اجرا می شود و درصورت تردد، از سهمیه هر خودرو کاسته شده و یا مشمول پرداخت عوارض می شود. به تعبیری با ورود به محدوده دوم یا محدوده طرح زوج و فرد در روز پنجشنبه از سهمیه 20 روزه هر خودرو کسر می شود و پس از آن خودرو امکان تردد در تمام نقاط شهر حتی محدوده طرح ترافیک را بدون پرداخت وجه اضافی خواهد داشت. در صورتی که سهمیه 20 روزه ورود به  طرح زوج وفرد قبلا استفاده شده باشد فرد باید از طریق سامانه تهران من اقدام به خرید  طرح زوج وفرد کند و پس از خرید امکان تردد در محدود طرح ترافیک در روز پنجشنبه ها را خواهد داشت.

در سایر ایام هفته یعنی شنبه تا چهارشنبه تعرفه طرح ترافیک به صورت مجزا محاسبه خواهد شد و با پرداخت هزینه طرح زوج و فرد (محدوده دوم یا حلقه دوم ترافیکی) امکان ورود به محدوده طرح ترافیکی مهیا نمی شود و مستلزم پرداخت مجزا است.

به گفته افندی زاده طرح حلقه دوم (زوج و فرد) پنجشنبه ها از ۶ صبح تا ۱۳ اجرا می شود و افراد درصورت ورود به این محدوده می توانند به صورت رایگان از طرح ترافیک استفاده کنند.

 

 

نظر شما