استاندار کردستان:

افرادی به دنبال توسعه کردستان نیستند

۱۳۹۸/۰۳/۰۸ - ۱۰:۱۵:۰۱
کد خبر: ۸۵۱۸۹۷
افرادی به دنبال توسعه کردستان نیستند
استاندار کردستان گفت: بیشتر مدیران استان افراد بومی هستند اما بازهم افرادی به دنبال تخریب و اختلاف افکنی هستند و می خواهند سرمایه های استان را از ما بگیرند.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ بهمن مرادنیا در نشستی صمیمی با احزاب، روحانیون و فعالان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استان کردستان و به مناسبت ماه مبارک رمضان افزود: جلسات و نشست هایی از این دست فرصتی است تا در کنار هم دیدگاه‌ها را مطرح  کنیم.

وی افزود: ما می توانیم اختلاف نظرات یکدیگر را بشنویم و در فضای جامعه از خود وحدت و همگرایی نشان دهیم.

مرادنیا با بیان اینکه در کردستان روشنفکران بسیاری حضور دارند، گفت: با وجود این همه روشنفکر و نخبه نباید فضای کردستان تا این اندازه کدر و غبارآلود و این همه تخریب وجود داشته باشد.

استاندار کردستان به صراحت گفت: کسانی که دنبال تخریب و اختلاف افکنی هستند که بە دنبال توسعە نیستند، بلکە می خواهند سرمایە های کردستان را از ما بگیرند.

مرادنیا با اذعان بە اینکە هموارە خواستە مردم از نظام و دولت بهادادن به فرزندان استان و نیروهای اهل سنت بود، اضافه کرد: حالا که بیشتر مدیران استان بومی و اهل سنت هستند  ولی باز تخریب ها و تفرقه افکنی ها ادامه دارد.

وی اضافه کرد: استکبار به دنبال فاصله انداختن بین نظام و مردم و ایجاد یاس و ناامیدی است و ما باید با وسعت دید مسائل را کمی فرا ملی ببینیم.

مرادنیا با تاکید براینکه فضای کردستان باید یک فضای معتدل باشد گفت: از این دست نشست ها اگر مدام برگزار شود فضای جامعه تلطیف خواهد شد و در فضای مجازی این همه تخریب علیه دولت و نظام را شاهد نخواهیم بود.

مقام عالی دولت در کردستان اضافه کرد: ما فضای نقد را می پذیریم اما توهین و تخریب را به هیچ وجه قبول نداریم و از همه دارندگان تریبون می خواهم این مسائل را در فضای جامعه مطرح کنند.

مرادنیا افزود: نباید به فرصت طلبان اجازه عرض اندام داد و تریبون های نماز جمعه و دانشگاهها به تهمت و افترا آغشته شود.

وی ادامه داد: علیه من به عنوان فرزند این استان خیلی مطالب نوشته شده که همه آنها را به خدا وا می گذارم.

مرادنیا با توصیه به فعالان سیاسی و اجتماعی  به امیدآفرینی در بین مردم و جوانان گفت: کارهای بسیار خوبی در استان آغاز شده که نتایج عینی آن تا چند ماه آینده هویدا خواهد شد.

استاندار کردستان نمونه کارهای خوب در دست اقدام را بیمارستان سقز، سالن شش هزار نفری سنندج، منطقه ویژه اقتصادی بانه، شهرک صنعتی سرنجیانه سنندج و چندین طرح صنعتی و کشاورزی توسط بخش خصوصی را نمونه آن اقدامات ذکر کرد.

مرادنیا گفت: معتقدم  اگر در کنار هم باشیم می توانیم در کردستان معجزه کنیم.

نظر شما