بهره مندی ۱۷۰ روستای خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت

۱۳۹۸/۰۳/۰۸ - ۱۲:۱۱:۵۳
کد خبر: ۸۵۲۰۴۴
بهره مندی ۱۷۰ روستای خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت
مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی گفت: این استان بیش از 81 هزار پورت پرسرعت یا همان ADSL دارد به طوریکه علاوه بر نقاط شهری 170 روستا هم از اینترنت پرسرعت بهره مند شدند.

 به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمد حسن عیدی زاده اظهار داشت: هم اکنون بیش از ۸۰ درصد استفاده کنندگان اینترنت، خدمات خود را از مخابرات دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به خدمات رسانی مخابرات به روستاها افزود: با ارتباط رسانی به یکهزار و ۹۲۱ روستا در حال حاضر بالغ بر ۹۹ درصد جمعیت روستایی استان از امکانات مخابراتی بهره مند هستند.

مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی با بیان اینکه بالغ بر ۹۸ درصد از جمعیت استان از تلفن خانگی بهره مند شده‌اند اضافه کرد: یکی از رویکردهای فعلی مخابرات حرکت به سمت اجرای فیبر در ساختمان‌های مسکونی و اداری برای ظرفیت سازی سرویس تانوما (FTTH) است که در حال حاضر این امکانفراهم شده است.

وی گفت: از دیگر اقدامات این منطقه اجرای برنامه‌های توسعه‌ای شرکت ارتباطات سیار ایران مبنی بر ارتقای سایت‌های موبایل استان از نسل ۲ به نسل ۳ و ۴ و ۴.۵ در سال‌های ۹۴ تاکنون بوده به طوری که در حال حاضر تمام شهرهای استان مجهز به تکنولوژی G4 تلفن همراه هستند.

عیدی زاده عنوان کرد: تعداد مشترکان همراه (دائمی و اعتباری) استان در پنج سال گذشته از ۵۷۱ هزار شماره به حدود ۸۴۵ هزار شماره فعال افزایش یافته است که با توجه به جمعیت استان ضریب نفوذ ۱۰۸ درصدی را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی در بخش تلفن ثابت از پنج سال گذشته رشد ۱۴ درصدی را تجربه کرده است گفت: در تمام نقاط شهری واگذاری تلفن در کمترین زمان انجام می‌شود به گونه‌ای که با حدود ۲۸۰ هزار شماره فعال ضریب نفوذ ۳۶ درصدی ثابت استان با میانگین کشور برابری می‌کند.

مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی با اشاره به برنامه‌های توسعه و ارتقای تکنولوژی تلفن ثابت در سطح استان یادآور شد: از ۲ سال گذشته تاکنون سیستم سافت سوئیچ NGN نصب شده است.

وی ادامه داد: با جمع آوری سوئیچ قدیمی ، تمامی تلفن‌ها در شهرهای سرایان، بشرویه ، سربیشه، اسدیه « IPbase » شده است.

عیدی زاده اظهار داشت: این سیستم در شهر قاین نیز با اجرای پروژه کافو نوری ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی از اجرای یک هزار و ۸۲۱ پروژه در مخابرات خراسان جنوبی از پنج سال گذشته تاکنون خبر داد و افزود: برای این پروژه‌های یک هزار و ۶۲۱ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی گفت: این پروژه‌ها شامل توسعه سوئیچ، نصب و راه ندازی و توسعه تکنولوژی سایت‌های BTS همراه ، اجرای فیبرنوری ، توسعه دیتا و غیره بوده که مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی یادآور شد: در این راستا میزان سرمایه گذاری صورت گرفته نسبت به پنج ساله قبل از آن چهار برابر افزایش داشته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز