امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۴۰ خانوار در حوادث سیل اخیر قوچان

۱۳۹۸/۰۳/۱۱ - ۱۱:۱۰:۴۰
کد خبر: ۸۵۳۱۲۰
امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۴۰ خانوار در حوادث سیل اخیر قوچان
رئیس جمعیت هلال احمر قوچان از امداد رسانی به بیش از 40 خانوار آسیب دیده از سیل در اثر بارندگی های اخیر در سه روستای شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قوچان؛ سعید فکوری عصر امروز در جمع خبرنگاران گفت: در پی بارندگی های اخیر سطح شهرستان در 3 روستای قوچان بیش از 40 خانوار حادثه دیده بودند که توسط هلال احمر امداد رسانی شدند.

وی ادامه داد: اولین حادثه مربوط به روستای چیتگر در کیلومتر 15 محور فاروج به قوچان بود که نیروهای عملیاتی شعبه در ساعت 2 بامداد پنجشنبه 9 خرداد به محل حادثه اعزام و عملیات تخلیه آب از خانه این روستا انجام دادند.

فکوری ادامه داد: تا به این لحظه بیشترین خسارت وارد شده به روستای یدک بود که تیم امداد و نجات شعبه در قالب چهار تیم عملیاتی در ساعت 21 دیشب 9 خرداد به این روستا اعزام شدند که در ارزیابی های اولیه 30 خانوار از سیل آسیب دیده بودند که با تلاش شبانه روزی امدادگران و نجاتگران هلال احمر قوچان عملیات تخلیه آب از 30 واحد مسکونی این روستا انجام و به بیش از 100 نفر از افراد حادثه دیده امدادرسانی انجام شده است.

رئیس هلال احمر قوچان عنوان کرد: همچنین یک تیم عملیاتی دیگر نیز به روستای عمارت اعزام شده اند و در حال حاضر ارائه خدمات به عشایر حادثه دیده از سیل را عهده دار هستند.

فکوری تصریح کرد: تا به این لحضه 15 شل آب معدنی و 150 عدد قرص نان جهت توزیع در بین عشایر عمارت ارسال شده و در روستای یدک از چهار دستگاه موتور پمپ و لجن کش جهت تخلیه آب منازل در روستای یدک و دو دستگاه دیگر در روستای چیتگر مورد استفاده قرار گرفته است و در این عملیات ها از شش دستگاه خودرو عملیاتی (آمبولانس، پیکاب، یونیماگ و غیره) مورد استفاده قرار گرفته و بیش از 30 نفر از پرسنل و امداد گران و نجاتگران این شعبه در عملیات ها حضور داشته اند

فکوری در پایان گفت: در حوادث اخیر ستاد مدیریت بحران شهرستان، راهداری، اتشنشانی، پلیس راه و اداره آب و برق شهرستان جهت سرعت بخشیدن به امداد رسانی ها نیز حضور داشته اند.

خبرنگار: سهیلا چترآبگون

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز