سلیمی: میزبان بازیهای ساحلی المپیک تغییر خواهد کرد

۱۳۹۸/۰۳/۱۱ - ۱۴:۵۷:۰۶
کد خبر: ۸۵۳۳۱۹
مشاور امور بین الملل فدراسیون کاراته از احتمال تغییر میزبانی بازیهای المپیک ساحلی خبر داد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، جواد سلیمی در گفتگو با سایت فدراسیون کاراته گفت: بحث تغییر میزبانی بازیهای ساحلی که قرار است مهرماه سال جاری در سن دیگو برگزار گردد از مدتها پیش مطرح شد که سرانجام خبر پذیرفته شدن آن روز گذشته به اطلاع داوران قضاوت کننده رقابت های کاراته در این بازیها اعلام شد.

داور  المپیکی کشورمان در این خصوص اظهار داشت: مطابق آنچه فدراسیون جهانی به ۱۳ داور دعوت شده جهت قضاوت در این رقابت ها اعلام نموده این پیکارها قرار نیست در آمریکا برگزار شود و به احتمال زیاد قرار است مسقط پایتخت کشور عمان میزبان این دوره از بازیهای المپیک ساحلی باشد.

مشاور امور بین الملل فدراسیون دلیل احتمالی تغییر میزبانی را شرایط اخذ ویزای آمریکا برشمرد و گفت: بسیاری از کشورها که موفق به کسب سهمیه شدند نسبت به روند پروسه اخذ ویزای آمریکا اعتراضاتی را مطرح کرده بودند که احتمالا یکی از دلایل تغییر میزبانی هم به همین دلیل بوده است.

عضو شورای داوران جهان همچین گفت ؛ همانطور که میدانید در بازیهای المپیک و بازیهای قاره ای هیچ گونه ویزایی برای شرکت کنندگان صادر نمی‌شود و تنها آیدی کارت صادر میشود که بمنزله ویزاست و همه شرکت کنندگان در المپیک با همان کارت وارد کشور میزبان می‌شوند در حالی که چندی پیش کشور آمریکا اعلام کرد که همه افراد شرکت کننده در المپیک ساحلی  باید بصورت شخصی اقدام به دریافت ویزا نمایید که این باقوانین کمیته بین المللی المپیک منافات دارد.

عضو شورای داوران آسیا در خصوص میزبانی عمان اذعان داشت: هنوز به صورت قطعی میزبانی مسقط اعلام نشده است اما به احتمال بسیار زیاد عمان که کشوری مسلمان نشین است این رقابت ها را برگزار خواهد نمود.

رئیس کمیته داوران کشورمان در خصوص کسب سهمیه کاراته ایران گفت: با توجه به این که در رشته کاراته تنها رقابت های کاتای انفرادی در المپیک ساحلی برگزار می شود تاکنون فاطمه صادقی در بخش بانوان موفق به کسب سهمیه شده است و در این پیکارها حضور خواهد داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز