در صحن شورای اسلامی شهر گرگان مطرح شد:

با عدم حضور در انتخابات مجلس اعتماد مردم را خدشه دار نخواهیم کرد/ تعیین تکلیف ماده ۱۷ و لزوم مدیریت پرداختی های این ماده

۱۳۹۸/۰۳/۱۱ - ۱۶:۲۸:۰۰
کد خبر: ۸۵۳۳۸۳
با عدم حضور در انتخابات مجلس اعتماد مردم را خدشه دار نخواهیم کرد/ تعیین تکلیف ماده ۱۷ و لزوم مدیریت پرداختی های این ماده
در صحن شورای اسلامی روز شنبه 11 خرداد هیچ کدام از اعضای شورای شهر گرگان برای حضور در انتخابات مجلس استعفاء ندادند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی اصغر یوسفی، رئیس شورای اسلامی شهر گرگان در صحن علنی و رسمی شورا اظهار کرد: با توجه به مهلت اعلام شده برای تسلیم استعفای کسانی که میخواهند در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کنند و با وجود اینکه  افراد زیادی  که در سمت های مختلفی هستند از جمله اعضای شورای شهر، برای حضور بنده در این دوره از انتخابات اعلام همکاری کردند اما به احترام رای شهروندان در انتخابات شورای اسلامی و همچنین طی مشورت های صورت گرفته با برخی دوستان و نظر آنها، با توجه به شرایط اقتصادی موجود و هدف ما در توسعه همه جانبه شهر گرگان تصمیم بر این شد تا در شورا به ادامه خدمتم به مردم شریف شهر گرگان ادامه دهم و به انتخابات مجلس ورود پیدا نکنم.

وی گفت: در بحث توسعه شهر گرگان عزمی جدی داریم و مجموع شورای شهر و شهرداری گرگان تمام سعی خود را در جهت برطرف کردن ضعف های موجود بکار خواهد گرفت.

رئیس شورای شهر گرگان تاکید کرد: امیدوارم با حضور افراد شایسته و اصلح در انتخابات پیش رو شاهد تحول بیش از پیش در شهر گرگان و آق قلا باشیم.

در ادامه حمید رضا اقاملایی گفت: نظر شخصی من بر این است که وقتی با رای 4 ساله مردم وارد فضای شورای شهر شده ایم بایستی به عهد و مسئولیت خود در قبال مردم وفا کنیم.

وی ضمن بیان اینکه همکاران بنده در شورا توانایی ورود به انتخابات مجلس شورای اسلامی را دارند، گفت: واقیعت امر این است که بایستی تمام تلاش خود را داشته باشیم تا در جایگاهی که قرار داریم به نحو احسن عمل کنیم.

در ادامه جلسه شورای شهر، ناصر گرزین که محتمل ترین عضو شورا برای حضور در انتخابات مجلس بود با قرائت نامه ای، عدم حضور خود در انتخابات را اعلام کرد.

 

ماده 17 را تعیین تکلیف کنید

 

در ادامه روند جلسه شورای اسلامی شهر گرگان، سعید رحیمی عضو شورای اسلامی شهر گرگان خواستار تعیین تکلیف ماده 17 شد و گفت: بحث در خصوص این ماده هر هفته وقت زیادی را به خود اختصاص میدهد زیرا هر چه تعداد افراد نیازمند که معرفی میشوند هیچ ترتیب اثری در خصوص پرداخت از طریق ماده 17 به آنان داده نمیشود.

وی پیشنهاد کرد هزینه سالانه این ماده را در اختیار کمیته امداد قرار داده تا آنان به عنوان متولی این مبلغ را در بین افرادی که محتاج هستند توزیع نماید.

در ادامه علی اصغر یوسفی تذکر سعید رحیمی را درست دانست و گفت: بایستی در این خصوص در سریع ترین زمان درخواست ها رسیدگی و پرداخت شود و اکنون که در خردادماه 98 قرار داریم نباید درخواست های سال 97 بی نتیجه مانده باشد.

 

پرداختی های ماده 16 و 17 بایستی مدیریت شود

 

شهردار گرگان در رابطه با عدم فرستادن لایحه درخواست بودجه مسئول ستاد بزرگداشت مقام نمایندگان شهید گلستان برای برگزاری مراسم از سوی شهرداری به شورای اسلامی گفت: با توجه به رقم بالای مورد درخواست که 50 میلیون تومان بود و با وجود اینکه این پرداخت ها بایستی از ماده 17 صورت بگیرد، مشابه کمک های دیگر با مشکل مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: به دلیل مصوباتی که تا کنون داشته ایم و با باجود اینکه رقم های درخواستی کم کم قابل توجه میشوند بایستی مراقب ماده 16 و 17 باشیم و با وجود اینکه به اینکه نسبتا سال کم درآمدی را شروع کرده ایم میطلبد در پرداختی ها همفکری بیشتری صورت بگیرد.

وی به پایین آمدن مضاعف درآمد شهرداری نسبت به سال گذشته اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط اقتصادی، لازم است پرداختی ها به درخواست های برگزاری مراسمات مختلف مدیریت شود.

یوسفی ضمن اشاره به اینکه در ماده 16 و 17 تغییری نسبت به سال گذشته نداشته ایم، تصریح کرد: با توجه به اینکه این مبلغ در سال های گذشته هم تخصیص داده میشد، بایستی امسال هم مبلغی به عنوان کمک به این مراسم در نظر گرفته شود.

خبرنگار: علی اصغر سلیمانی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز