اکرمی، رئیس ستاد انتخاباتی استان مرکزی؛

رد صلاحیت ها را به حداقل می رسانم / صلاحیت ها در تابعی معکوس با مشارکت مردم قرار دارد هرچه رد صلاحیت ها کمتر باشد مشارکت افزایش می‌یابد

۱۳۹۸/۰۳/۱۸ - ۱۳:۱۶:۰۳
کد خبر: ۸۵۵۱۷۷
رد صلاحیت ها را به حداقل می رسانم / صلاحیت ها در تابعی معکوس با مشارکت مردم قرار دارد هرچه رد صلاحیت ها کمتر باشد مشارکت افزایش می‌یابد
ورود بهروز اکرمی به سپهر سیاست و مسند معاونت سیاسی، امنیتی استان مرکزی با چالش‌هایی از جمله غیر بومی بودن و عدم شناخت فضای سیاسی همراه بود.

به گزارش برنا از اراک ، همین احتمال ناآشنایی به فضای سیاسی استان نگرانی نیروهای حامی دولت از جمله اصلاح طلبان را به همراه داشت همچنین تجربه رد صلاحیت‌ها در سال‌های گذشته و به بازی گرفتن تایید صلاحیت ها تا شب انتخابات بر این نگرانی می افزود که این عدم شناخت باعث شود وی آنچنان که باید و شاید نتواند از حقوق کاندیداها دفاع و تا احقاق آن بایستد.

نگرانی دیگر اصلاح‌طلبان به عنوان مهم ترین بازیگران و بازی سازان انتخاباتی، انتخابات 98 و نحوه برگزاری آن در شرایط بد اقتصادی حال حاضر و پیشبینی عدم مشارکت فعال بود چراکه نشاط سیاسی در زمان رکود اقتصادی بسیار کم و کمتر خواهد بود.

در همین راستا به گفتگو نشستیم با معاون جدید سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی و رئیس ستاد انتخاباتی استان که مشروح این گفتگو در ذیل می آید.

معاون سیاسی امنیتی استان مرکزی در خصوص نحوه حضورش در استان و میزان شناخت از جریان های سیاسی و اثرگذار استان گفت: پروسه آمدن من به اراک یک شبه نبود و بین یک الی دو ماه زمان داشتم تا بررسی‌های لازم درباره استان را انجام دهم و مسائل سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فضای شهری آن را موشکافی کنم همچنین از کانال‌های مختلف داده های لازم را به دست آورده و سپس تحلیل می کردم. تقریبا با شناخت نسبی به جریانات سیاسی و اشخاص موثر هر جریان به مرکزی آمدم. در بدو ورودم با خیلی از لیدر ها و جبهه های سیاسی جلسه داشتم و دیدگاه‌های اکثریت را شنیدم. 

اکرمی در پاسخ به سوالی مبنی بر نوع گرایش سیاسی خود گفت: سابقه اصلاح‌طلبی ام قابل کتمان نیست اما تاکنون عضو هیچ حزبی نبوده ام و تشکیلاتی نیستم. بین یک فعال سیاسی خارج از سیستم دولتی و یک مسئول دولتی با گرایش سیاسی مشخص، تفاوت وجود دارد.

در باب مسئولیت نسبت به همه جناح‌ها و مردم انجام وظیفه می‌کنم، ما مدیران دولتی ضوابط و محدودیتهایی داریم که فعال سیاسی در بیان اندیشه ها و عملکردش ندارد. سعی من بر حفظ تعادل بین اصلاح طلب بودن و مسئولیتم می باشد.

او در پاسخ به میزان نفوذ و قدرت خود در حوزه های زیرمجموعه معاونتش اذعان داشت: سه حوزه پر اهمیت سیاسی و امنیتی، اجتماعی و بانوان با مسئولیت من اداره می‌شود و تمام انتقادات وارده به این مجموعه ها در حال بررسی است، سعی در بازسازی برنامه ها داریم و در این حوزه ها خیلی از برنامه ها و فعالیتهای مغفول مانده است، قبول دارم آنطور که باید اثرگذاری نداشته اند اما دیدگاه مدیریتی من شخص محور نیست بلکه برنامه محور است به آن معنا که فرد مسئول باید برنامه‌ها را عینا اجرا کند و اگر پس از مدتی نتواند رضایت لازم را ایجاد کند قطعاً راهکارهای دیگری ارائه خواهم داد. در حوزه های مربوط به خودم اجازه اعمال سلیقه شخصی به هیچ کس نخواهم داد.

اکرمی در خصوص عملکرد فرمانداران خود ادامه داد: من از عملکرد خودم هم هرگز راضی نخواهم بود چرا که اگر رضایت داشته باشم متوقف خواهم شد. به همه فرمانداران هم این نکته را گفته‌ام که سطح رضایت را در مجموعه های خود به حداکثر برسانند امسال تقریبا تغییراتی در حوزه فرمانداران نخواهیم داشت اما تمرکز بر انجام وظیفه ها به بهترین شکل ممکن است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار در پاسخ به پرسشی مبنی بر عدم تاثیرگزاری وی در انتصابات گفت: مسوولیت انتصابات چه بخواهیم چه نخواهیم متوجه بنده است اما قطعاً به تنهایی تصمیم‌گیرنده نیستم. پررنگ و یا کمرنگ بودن نقش من مسئولیتم را نقض نمی کند و همه تلاش خود را برای به کارگیری اشخاص سالم و مسئولیت پذیر به کار خواهم گرفت.

بهروز اکرمی درخصوص برنامه های ستاد انتخاباتی سال 98 گفت: به تیم همراه خود گفته ام که ما مجری برگزاری انتخاباتی سالم و به دور از سلیقه های سیاسی و شخصی هستیم. ایجاد نشاط سیاسی و مشارکت حداکثری وظیفه بعدی ما است. قطعاً کار سخت خواهد بود اما غیرممکن نیست. اگر مردم بدانند مسئولین تمام تلاش خود را برای حل مشکلات و بهبود وضعیت آنها به کار گرفته‌اند قطعا اعتماد خواهند کرد. در تلاشیم اعتماد عمومی را به مسئولین افزایش دهیم.

وی در راهکارهای مصداقی برای جلب رضایت و اعتماد مردم گفت: کاری خواهیم کرد که مسوولین به مردم مراجعه کنند و مدیران در دسترس عموم باشند. روان سازی روابط و انتقال واقعیات به آحاد جامعه باعث همدلی بیشتر خواهد شد. انجام وظیفه در سطح مدیران و پاسخگویی به مراجعات مردم دیوار بی‌اعتمادی را کوتاه تر خواهد ساخت.

اکرمی درخصوص راهکارهایی برای رفع نگرانی بخش عظیمی از جامعه و فعالان سیاسی از رد صلاحیتها و زمانبندی تایید صلاحیت ها گفت: تایید صلاحیت‌ها فرایند دو مرحله ای است؛ اجرایی و نظارت. 

در فاز اجرایی قطع به یقین تنها طبق استعلام های چهارگانه اقدام خواهیم کرد و از اعمال سلیقه شخصی جلوگیری می شود ولی هیئت نظارت مستقل است و تابع ما نیستند اما تلاش خواهیم کرد در تعامل با هیئت نظارت رد صلاحیتها به حداقل ممکن برسد چرا که این تابع ارتباط معکوس با مشارکت مردم دارد.

یعنی هرچه رد صلاحیت ها کمتر باشد مشارکت افزایش می‌یابد. همچنین تایید ها باید در زمان بندی به خصوصی که شرایط را برای همه یکسان می کند صورت پذیرد تا هم کاندیداها و هم جناح های سیاسی فرصت کافی برای تصمیم گیری داشته باشند، این موضوع را به طور جدی دنبال خواهیم کرد و هر راهکاری که مشارکت مردم را افزایش دهد به کار می بندیم.

قطعاً برای راستی آزمایی و بررسی عملکرد معاونت سیاسی استان مرکزی به مدت زمان بیشتری نیاز است. مطالبات سیاسی، اجتماعی و بانوان که هر سه به این معاونت بازمی گردد، طی چندسال اخیر آنچنان که باید محقق نشده و امید داشتن به بهبود عملکرد این حوزه ها با مدیران فعلی کمی به دور از ذهن است. امید آن می رود برنامه های اکرمی هر چه زودتر نتایج مثبتش را به جامعه نشان دهد اما انتخابات نزدیک است و بهترین زمان برای آزمون!

 

خبرنگار:گروه سیاسی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز