سرپرست استانداری گلستان:

۲۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی گلستان هنوز زیر آیب قرار دارد

۱۳۹۸/۰۳/۱۸ - ۱۳:۴۶:۲۶
کد خبر: ۸۵۵۲۰۶
۲۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی گلستان هنوز زیر آیب قرار دارد
میرمحمد غراوی از خسارت دیدن بیش از ۱۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گلستان در سیلاب اخیر خبر داد و اظهار کرد: دو هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی گلستان همچنان زیر آب است.

به گزارش خبر گزاری برنا: سرپرست استانداری گلستان درجمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه سه هزار و ۹۵۸ پرونده کشاورزی در گلستان تشکیل شده، تصریح کرد:  تاکنون ۴۹ میلیارد و ۵۵۹ میلیون تومان برآورد خسارت صورت گرفته که هشت میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان آن براساس پرداخت ۵۰ درصدی به خسارت دیدگان پرداخت شده است و طی پرداخت بعدی تا چند روز آینده این رقم به ۲۴ میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان می رسد.

غراوی همچنین از در نظر گرفتن ۲۵۴ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ چهار درصد توسط هیئت دولت نزد هشت بانک عامل استان برای کشاورزان خبر داد و گفت: اکنون این پرونده ها در حال ارائه بانک ها هستند.

وی خاطر نشان کرد: ۱۲ هزار هکتار از اراضی آسیب دیده که کشت اول را از دست داده اند، در حال حاضر کشت دوم را شروع کرده اند.

سرپرست استانداری گلستان افزود: در سال جاری پیش بینی برداشت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم و ۱۴۵ هزار تن کلزا را کرده بودیم.

وی اظهار کرد: دو هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان هنوز زیر آب هستند که تا ۱۰ روز آینده آب از این زمین ها هم تخلیه می شود.

 

وی در پایان از امهال تسهیلات قبلی واحدهای تولیدی و افراد بیکار شده خبر داد و توضیح داد:  ۷۷ واحد تولیدی کشاورزی که در کنار زمین های کشاورزی قرار داشته، خسارت دیده اند وباعث بیکار شدن ۱۸۵ نفرشده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز