استاندار کردستان:

سهمی از درآمد مرز های کردستان به این استان اختصاص یابد

۱۳۹۸/۰۳/۱۸ - ۱۴:۳۸:۲۹
کد خبر: ۸۵۵۳۸۷
سهمی از درآمد مرز های کردستان به این استان اختصاص یابد
استاندار کردستان گفت: سهمی از درآمدهای مرز مانند سهم فروش نفت استان های نفت خیز به استان های مرزی تعلق گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ بهمن مرادنیا ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور دکتر انصاری معاون رئیس جمهور در سنندج برگزار شد، گفت: چون دفاتر شرکت های بزرگ استان مانند پتروشیمی، لاستیک و طلا در تهران قرار دارد، گردش مالی آنها نیز در تهران انجام می شود؛ بارها درخواست کرده ایم که گردش مالی و خریدهای این شرکت ها در استان انجام شود اما این امر محقق نشده است. 

وی همچنین در این جلسه تاکید کرد: آنچه در کردستان باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و در اقتصاد کردستان تحول ایجاد می کند، آب و کشاورزی است. 

مرادنیا ضمن قدردانی از حمایت های ویژه دکتر جهانگیری (رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی کشور) در تخصیص آب استان، افزود: طبق برآوردی که انجام شده، حدود هفت هزار میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد شبکه انتقال آن لازم است که اگر این اعتبار تامین نشود، ایجاد شبکه میسر نخواهد شد. 

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: در کردستان ظرفیت دو برابر کردن تولیدات کشاورزی وجود دارد و این به معنای ایجاد اشتغال و افزایش درآمد سرانه استان است. 

وی در ادامه از دکتر انصاری خواست کردستان را در جذب سهمیه ۲۰۰ میلیارد تومانی تسهیلات اشتغال پایدار روستایی کمک کند و افزود: بهترین راه برای ماندگاری در روستاها و ایجاد اشتغال، تسهیلات اشتغال پایدار روستایی است. 

مرادنیا، مرز را دیگر ظرفیت مهم استان عنوان کرد و گفت: زیرساخت ها در مرز ضعیف است و به دلیل کمبود منابع اعتباری، کاری از ما ساخته نیست؛ ما درخواست داریم مانند سهم فروش نفت استان های نفت خیز، سهمی هم از درآمدهای مرز به استان های مرزی تعلق گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز