مدیرکل میراث فرهنگی مازندران :

اظهار نظرهای غیر تخصصی درباره اتفاق سد لفور اصلا کمک کننده نیست

۱۳۹۸/۰۳/۱۹ - ۱۱:۰۷:۰۸
کد خبر: ۸۵۵۷۱۹
اظهار نظرهای غیر تخصصی درباره اتفاق سد لفور اصلا کمک کننده نیست
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران خواستار بررسی تخصصی اتفاق رخ داده در سد لفور شهرستان سوادکوه شمالی شد و گفت : اظهار نظرهای غیر تخصصی در این مورد نه تنها کمک کننده نیست بلکه به صنعت گردشگری استان آسیب می زند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سیف الله فرزانه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام اینکه موضوع از مسیر قانونی و تخصصی در حال پیگیری است، افزود: همه باید تابع تشخیص مقام محترم قضائی مبنی بر اشتباه بودن پخش تصاویر اتفاق سد لفور باشیم و تلاش کنیم با فراهم سازی زیرساخت‌ها دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

وی ظرفیت‌های فراوان گردشگری مازندران را یکی از محورهای مهم توسعه استان برشمرد و تاکید کرد: میراث فرهنگی مخالف هرگونه اقدام آسیب زننده به صنعت رو به رشد گردشگری استان است.

فرزانه با تاکید بر اینکه میراث فرهنگی مخالف هرگونه ناهنجاری در صنعت رو به رشد گردشگری است، گفت: نباید از اتفاق و خطایی انفرادی، تمام چهره گردشگری مازندران را تحت تأثیر قرار داد.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران افزود: قطعاً با وجود تمام منافع مهم گردشگری، در مواردی پیامدهای اجتماعی و اقتصادی وجود خواهد داشت که با آماده سازی زیرساخت‌های فرهنگی، این مشکلات مرتفع می‌شود.

وی توضیح داد: هیچکس با تخلفات فرهنگی در حوزه گردشگری موافق نیست، ولی باید بدانیم که مازندران از جایگاه پاک و مثبتی در صنعت گردشگری کشور برخوردار است و نمی‌توان خطاهای انفرادی را پای گردشگری استان نوشت.

مدیر کل میراث فرهنگی مازندران با اشاره به اهمیت پایبندی به قوانین و مقررات و عرف جامعه در تمامی کشورهای جهان، گفت: گردشگری هرگونه اقدام خلاف قوانین کشور و ناهنجاری را نمی‌پذیرد.
این مسئول در عین حال با تاکید بر اینکه موضوع پیش آمده در سد لفور خارج از حیطه وظایف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است، گفت: رسانه‌ها و نهادهای رسمی و غیر رسمی باید از اظهار نظر غیر کارشناسی در این باره خودداری کنند چرا که اقدامات نسنجیده می‌تواند آسیب جدی به آینده صنعت نوپای گردشگری استان وارد کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز