یازدهمین نمایشگاه بین المللی بخش کشاورزی در ارومیه برگزار می شود

۱۳۹۸/۰۳/۱۹ - ۱۶:۴۶:۵۲
کد خبر: ۸۵۵۹۸۷
یازدهمین نمایشگاه بین المللی بخش کشاورزی در ارومیه برگزار می شود
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع و ماشین آلات کشاورزی، باغبانی، نهاده ها، آبیاری، آبرسانی و تجهیزات وابسته، از۲۱ لغایت ۲۴ خرداد ماه سال جاری درمحل دائمی نمایشگاههای بین المللی شهرستان ارومیه خبر داد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، رسول جلیلی با اعلام این خبر اظهار کرد: برپایی این نمایشگاه فرصت مغتنمی است تا توانمندی‌های بخش کشاورزی استان به عنوان یکی از مهمترین قطبهای تولید محصولات کشاورزی در کشوربه  نمایش گذاشته شود و با شناسایی نقاط ضعف و قوت در این حوزه از کشاورزی معیشتی و سنتی به سمت کشاورزی دانش بنیان و اقتصادی حرکت کنیم.

جلیلی ادامه داد: مهمترین مشخصه این نمایشگاه ارائه تکنولوژی‌های نوین و پیشرفت‌های برتر بخش کشاورزی به خصوص روش‌های کاهش مصرف آب و ارتقای بهره وری در بخش کشاورزی ، به منظور جذب سرمایه‌گذار، ایجاد فضای رقابتی برای ورود به بازارهای جدید صادراتی در داخل و خارج کشورو تبادل اطلاعات و تجربیات در فضای ارتباطی و موثر نمایشگاه است.

وی اضافه کرد: تاکنون موسسات و شرکتهای داخلی فعال در بخش کشاورزی و نمایندگان شرکت‌های معتبر خارجی و بین المللی برای حضور در یازدهمین نمایشگاه صنایع و ماشین‌آلات کشاورزی استان اعلام آمادگی کرده اند که  34 درصد شرکت‌ها در حوزه کشاورزی و نهاده‌ها، 43 درصد در حوزه آبیاری و آبرسانی و19درصد ماشین‌آلات کشاورزی بوده است وهمچنین فعالیت 15درصد از شرکتهای شرکت کننده در حوزه دانش ‌بنیان و تحقیقاتی بوده که در این نمایشگاه حضور می‌یابند که ظرفیت خوبی برای بهره برداری از خدمات این شرکت‌ها محسوب می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه این نمایشگاه فرصت مناسبی برای تبادل نظر و تعامل بین بخشی برای توسعه کشاورزی پایدار در استان به شیوه‌های نوین فراهم می‌آورد، تصریح کرد: شرکت‌‌کنندگان در این نمایشگاه آخرین دستاوردها و محصولات خود را در زمینه‌های نهاده، کود، سم، آبیاری و تجهیزات وابسته، ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی به نمایش می‌گذارند.

این مسئول تصریح کرد: همزمان با این نمایشگاه 4 کارگاه آموزشی تحت عناوین تولید محصول سالم و مبارزه با آفات ، کشت زعفران ،توسعه کشت گیاهان دارویی و گلخانه ای و راهکارهای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی نیز در حاشیه نمایشگاه برای علاقمندان در این زمینه  برگزار خواهد شد و بازدید کشاورزان پیشرو و کارشناسان بخش کشاورزی شهرستانها از غرفه های نمایشگاه نیز با مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانها برنامه ریزی و هماهنگ شده است .

وی با اشاره به تقارن برگزاری این نمایشگاه با بزرگداشت هفته جهاد کشاورزی در سال جاری، ابرازامیدواری کرد با هم افزایی و مشارکت بیشتر بین بخش دولتی و خصوصی ، به اهداف مورد نظر خود در برگزاری این نمایشگاه دست یابیم.

لازم به ذکر است که این نمایشگاه با حمایت معنوی سازمان جهاد کشاورزی استان و مشارکت دانشکده کشاورزی ارومیه، سازمان تعاون روستایی و نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان و شرکت خدمات حمایتی کشور، توسط بخش خصوصی از۲۱ لغایت ۲۴ خرداد ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی ارومیه برگزار می‌شود که علاقمندان می توانند از ساعت 16 ظهر تا 22 شب ازغرفه های این نمایشگاه بازدید نمایند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز