مدیر عامل شرکت توزیع برق گلستان:

شهرستان های که مدیریت بار موفق ندارند دچار خاموشی میشوند/ شبکه احیاء شده مناطق سیل زده موقت است

۱۳۹۸/۰۳/۱۹ - ۱۷:۵۸:۲۷
کد خبر: ۸۵۵۹۹۰
شهرستان های که مدیریت بار موفق ندارند دچار خاموشی میشوند/ شبکه احیاء شده مناطق سیل زده موقت است
علی اکبر نصیری گفت: شبکه احیا شده در مناطق خسارت دیده به صورت موقت است و بایستی با تخصیص بودجه برق این مناطق از نظر مکانیکی پایدار و مقاوم سازی شود.

به گزارش خبر گزاری برنا: علی‌اکبر نصیری ظهر امروز طی نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: طی تفاهم نامه های شرکت توزیع برق و همچنین در صورت رعایت مردم قطعا تابستان را بدون خاموشی پشت سر خواهیم گذاشت، در غیر این صورت مردم با خاموشی مواجه خواهند شد.

وی گفت: نقطه حیاتی سقف پیک است که توانیر برای ما مشخص کرده است که این موضوع را به اطلاع فرمانداران شهرستان ها رسانده ایم.

وی همچنین تصریح کرد: در صورتی که خاموشی به استان اعلام شود در شهرستان هایی که سقف مشخص شده مدیریت بار رعایت نشود، دچار خاموشی خواهند شد.

نصیری گفت: حدود چهار هزار مگاوات کمبود برق در کشور داریم که قرار شده است با تعیین سقف پیک برای استان‌ها از خاموشی‌های گسترده جلوگیری شود.

 

مدیر عامل شرکت توزیع برق گلستان بیان داشت: کل کشور به 5 منطقه تقسیم شده است که استان گلستان به عنوان معین منطقه ای که در آن قرار دارد در بین استان های دیگر انتخاب شده است.

وی از افزایش میزان مصرف برق در سال گذشته در استان خبر داد و اظهار کرد:  مصرف در سال گذشته به یک‌هزار و 336 مگاوات رسید.

نصیری ضمن بیان اینکه برآورد ما از خسارت سیل و رانش زمین در استان گلستان 34 میلیارد تومان می باشد، افرود: شبکه احیا شده در این مناطق به صورت موقت است و بایستی با تخصیص بودجه برق این مناطق از نظر مکانیکی پایدار و مقاوم سازی شود.

وی در خصوص هزینه مصرف مدارس گفت: در صورتی که مدارس 10 درصد از مصرف خود را نسبت به سال گذشته کاهش دهند، هزینه قبوض برای آنها رایگان خواهد بود.

نصیری در رابطه با تغییر ساعت کاری ادارات در سال گذشته خاطرنشان کرد:

در صورت تغییر ساعت کاری بخش اداری از بار پیک بیرون کشیده میشود و در پیک زدایی نیز میتواند مهم باشد.

 

مدیر عامل شرکت توانیر در رابطه با عدم خاموشی برخی مناطق گرگان در سال گذشته گفت: قطع برق در این مناطق به دلیل اینکه خاموشی باعث قطع برق چاه های آب شرب و در نتیجه قطع آب شرب میشد، صورت نمیگرفت.

وی به لزوم دریافت تسویه حساب توسط مستاجر هنگام تخلیه ملک  تاکید کرد و گفت: با تجمیع قبض نقصان و قبض اصلی از مشکلات پیش آمده جلوگیری میشود و راه سو استفاده بسته خواهد شد.

نصیری ضمن اشاره به اینکه قبوض کاغذی تا پایان مرداد حذف خواهد شد، اذعان داشت: تا سال 1400حدود 40 خدمت در شرکت توزیع برق  بایستی برون سپاری شود و این خدمات به صورت غیر حضوری صورت گیرد که هر سال تعدادی از این خدمت ها غیر حضوری خواهد شد.

وی در رابطه با فرسودگی شبکه شرق استان یادآور شد: از ظرفیت های مختلف استفاده کرده ایم تا مشکلات این مناطق کمتر شود.

وی ضمن بیان اینکه میزان بدهی ادارت، صنعت و شبکه های خانگی جمعا  66 میلیارد تومان است، تصریح کرد: مشترکین پر مصرف به صورت ماهانه کنترل میشوند و از 7 تا 23 درصد بیشتر از تعرفه عادی برای آنان هزینه در نظر گرقته میشود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز