مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی:

آسیب های اجتماعی در استان مرکزی روند کاهشی دارد

۱۳۹۸/۰۳/۲۰ - ۱۳:۱۳:۵۱
کد خبر: ۸۵۶۲۹۵
آسیب های اجتماعی در استان مرکزی روند کاهشی دارد
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی گفت: آسیب های اجتماعی در این استان در سال های اخیر روند کاهشی دارد که این مهم نشان از مشارکت موثر دستگاه های اجرایی و آحاد جامعه در راهبردهای اجرایی است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ «غلامرضا فتح آبادی» روز دوشنبه در نشست کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی، افزود: بسیاری از جرایمی که در سال‌های گذشته روند افزایشی داشته اکنون به مرحله نزولی رسیده است و حفظ شرایط موجود با مشارکت بیشتر دستگاه‌های اجرایی و برقراری ارتباط نزدیک با آحاد مردم محقق می‌شود.

وی ادامه داد: اگر چه جرایم اجتماعی در استان مرکزی روند کاهشی دارند اما، جرایم مربوط به نهاد خانواده از قبیل کودک آزاری، همسرآزاری و فرار از منزل هنوز مشکل آفرین است و باید برای این مهم تمهیدات کاربردی اندیشیده شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی اضافه کرد: برنامه‌های اجتماعی این استان در سال جاری با هدف صیانت از نهاد خانواده و کاهش جرایم همراه با نشاط اجتماعی پی گرفته می شود و شرح وظایف تمامی دستگاه‌های اجرایی در این راستا نیز ابلاغ شده است.

فتح آبادی افزود: شاخص‌های سرمایه اجتماعی، مبنای اصلی توسعه اجتماعی است که استان مرکزی در سال ۱۳۹۷ در تمامی شاخص‌ها بهبود چشمگیری نسبت به سال‌های گذشته داشته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز گفت: بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه فرهنگی و اجتماعی در هفته ازدواج (دهم تا ۱۷ مرداد ماه امسال) این استان برنامه ریزی شده است.

«عابد حقدادی» افزود: برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های ازدواج، ایجاد کمپین رسانه‌ای ازدواج برای ترویج ازدواج آگاهانه، بهره گیری از الگوسازی و ظرفیت‌های فرهنگی استان و برگزاری نشست‌های تخصصی با صاحب نظران و استادان دانشگاه، فضاسازی محیطی، تقدیر از زوج‌های جوان موفق، ارایه تسهیلات ویژه به زوج‌های جوان از مهمترین برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی در هفته ازدواج است،

وی ادامه داد: ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر در استان مرکزی پارسال متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج بودند که بیش از ۹۵ درصد آنان از این تسهیلات بهره مند شدند.

اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، منکرات و تخلف های اخلاقی و مناطق پرخطر و مولد آسیب پنج سرفصل اولویت دار کشور در مقابله با آسیب ها تعریف شده که در استان مرکزی به موازات سایر مناطق کشور با شکل گیری ستاد فرماندهی اجتماعی - فرهنگی و نهایی شدن سند پیشگیری از آسیب های اجتماعی با جدیت برنامه های بین بخشی وسیعی در راستای مهار آنها در دست انجام است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز