مدیرکل تعاون،کار ورفاه اجتماعی لرستان:

شناسایی بیش از ۸۵ نفر تبعه خارجی غیرمجاز شاغل در استان

۱۳۹۸/۰۳/۲۰ - ۱۳:۱۹:۱۶
کد خبر: ۸۵۶۳۰۰
شناسایی بیش از ۸۵ نفر تبعه خارجی غیرمجاز شاغل در استان
"علی آشتاب " از تداوم بازرسی‌ها و شناسایی 85 نفر تبعه خارجی غیر مجاز شاغل در واحدهای اقتصادی استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛آشتاب  در گفت وگو با خبرنگاران  ، اظهار کرد :با عنایت به اهمیت و ضرورت شناسایی و جلوگیری از اشغال فرصت‌های شغلی توسط اتباع بیگانه غیر مجاز در استان در سال 97 بیش از 80 مورد بازرسی مشترک با نیروی انتظامی و یک هزار و  72 مورد بازرسی توسط بازرسان کار استان در این ارتباط  انجام شده که سبب شناسایی تعداد 85تبعه خارجی غیرمجاز شاغل در استان شد.

او  افزود: بر اساس قانون هرگونه به کارگیری اتباع خارجی در واحدهای کارگاهی ممنوع است و کارفرمایان متخلف برابر قانون از یک روز تا 90 روز حبس و پرداخت چند برابر دستمزد یک کارگر جریمه می‌شوند که طی سال 1397 تعداد 12 کارفرمای متخلف نیز شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

آشتاب با اشاره به جایگزینی نیروهای بومی به جای اتباع بیگانه در واحدهای کارگری استان، تصریح کرد: در مجموع 73 نفر جایگزین اتباع بیگانه در واحدهای کارگری استان شدند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان  خاطر نشان کرد: ساماندهی اشتغال اتباع خارجی در استان، یک موضوع با اهمیت و حساس است و تبعات حضور غیر مجاز اتباع بیگانه در استان یعنی اشغال فرصت های شغلی موجود که می بایست جوانان بومی استان در آن شاغل باشند.

 

نظر شما