استاندار مازندران در هجدمین اجلاس اتاق‌های بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر:

مازندران تمامی زیرساخت‌های لازم را برای ارتباط نزدیک با کشورهای حوزه دریای خزر دارد

۱۳۹۸/۰۳/۲۰ - ۱۳:۲۸:۲۴
کد خبر: ۸۵۶۳۰۹
مازندران تمامی زیرساخت‌های لازم را برای ارتباط نزدیک با کشورهای حوزه دریای خزر دارد
استاندار مازندران در هجدمین اجلاس اتاق‌های بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر گفت: مازندران تمامی زیرساخت‌های لازم را برای ارتباط نزدیک با کشورهای حوزه دریای خزر دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از ساری؛ احمد حسین‌زادگان، مقام عالی دولت در مازندران، هجدهمین اجلاس اتاق‌های بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر، با تشریح ظرفیت‌های این استان برای گسترش روابط با کشورهای حاشیه دریای خزر گفت: مازندران تمامی زیرساخت‌های لازم را برای ارتباط خوب و نزدیک با کشورهای حوزه خزر در اختیار دارد.

استاندار مازندران با تاکید بر اهمیت مراوادت بین‌المللی به انعقاد قراردادهای خواهرخواندگی، امضای تفاهمنامه، برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌های متعدد در جهت افزایش تعاملات با کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: حتی از سوی مازندران فراتر از ارتباطات منطقه‌ای، نشست‌ها و مراودات مختلف در حوزه آسیای میانه با این کشورها در دهه‌های اخیر صورت گرفته است.

وی افزود: متأسفانه به‌رغم همه ظرفیت‌ها و نیاز همه کشورهای حوزه خزر و آسیای میانه به همدیگر، حجم مبادلات تجاری آن قدر بالا نیست و این مسائل می‌تواند در اجلاس کنونی آسیب شناسی و راهکارهای آن بررسی شود.

استاندار مازندران با بیان این‌که آنچه که باعث می‌شود که کشورهای منطقه سهم واردات را به یگدیگر اختصاص ندهند، بالا بودن ریسک تجاری در کشورهای همسایه است، اظهار داشت: باید تلاش کنیم ریسک تجاری را کاهش دهیم و به‌همین منظور حمایت صندوق توسعه صادرات را با امضا تفاهم‌نامه اخذ کردیم تا ریسک تجاری صادر کنندکان کاهش یابد.

مقام عالی دولت در مازندران همچنین حذف موانع گمرکی، تعرفه‌های آزاد حمل نقل را از جمله موانع صادرات دانست و افزود: این اجلاس‌ها صرفا همایش محض نباشد باید موافقت‌نامه‌ها پیگیری شود و این اجلاس‌ها نیز برای اثرگذاری بیشتر منظم‌تر برگزار گردد.

حسین‌زادگان بر نظم بخشی بیشتر در برگزاری جلسات اجلاس و پیگیری مصوبات تاکید کرد و گفت: چهار بندر تجاری در مازندران ظرفیت ارزشمندی است که مهیاست و در کنار آن وجود ارتباطات ریلی مناسب، موقعیت جغرافیایی، ظرفیت‌های تولیدی در بخش های مختلف بویژه کشاورزی، صنایع تبدیلی مرتبط و شیلات می تواندن نقطه اتکای مناسبی برای گسترش روابط تجاری با کشورهای حاشیه دریای خزر باشد.

استاندار مازندران افزود: حدود 123 نوع کالا و 3200 کارخانه در استان وجود دارد که قابل رقابت در بازارهای بین المللی هستند.

حسین زادگان ابراز داشت: در مازندران نیاز به یک هلدینگ سرمایه‌گذاری داشتیم که بزودی راه‌اندازی خواهد شدتا نیازهای صادراتی و سرمایه گذاری استان مازندران تامین شود.

 استاندار مازندران با بیان این که در حوزه فرهنگی- گردشگری مراودات کمی با کشورهای همسایه داریم اما در کنار آن از  کشورهای عربی توریست بیشتری به استان می آیند، گفت: مراودات فرهنگی- گردشگری این کشورها باید افزایش یابد تا شاهد افزایش مبادلات اقتصادی باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز