پیش بینی برداشت ۱۳۰۰ تن گیلاس از باغات شهرستان اشنویه

۱۳۹۸/۰۳/۲۰ - ۱۸:۵۰:۰۶
کد خبر: ۸۵۶۴۹۷
پیش بینی برداشت ۱۳۰۰ تن گیلاس از باغات شهرستان اشنویه
مدیر جهاد کشاورزی اشنویه گفت: پیش بینی می‌شود امسال یک هزار و ۳۰۰ تن محصول گیلاس از باغ‌های اشنویه برداشت شود که نسبت به سال گذشته ۱۰۰ تن افزایش خواهد داشت.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، سید انور حسینی با اعلام این خبر افزود: سطح زیرکشت باغات گیلاس شهرستان ۳۰۰ هکتار می باشد که از این میزان حدود ۱۶۰ هکتار به مرحله باردهی اقتصادی رسیده است که با در نظر گرفتن میانگین برداشت ۸ تن در هکتار پیش بینی می شود امسال بیش از ۱۳۰۰ تن گیلاس از باغات شهرستان برداشت شود.

وی همچنین اضافه کرد:  با توجه به شرایط اقلیمی و ارگانیک بودن محصول تولیدی در باغات شهرستان، گیلاس اشنویه ضمن برخورداری از کیفیت مناسب،طعم و مزه خاصی نیز دارد که بر بازارپسندی آن افزوده است و مازاد تولید نیز علاوه بر تامین بخشی ازنیاز بازار های داخلی به کشورهای روسیه،ارمنستان و عراق نیز صادر می شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اشنویه اظهار کرد: ارقام تکدانه مشهد، زرد دانشکده، سفید ارومیه، خوشه ای و رقم محلی با طعم و مزه خاص به نام خومالی از مهمترین ارقام کشت شده گیلاس در شهرستان می باشند و با توجه به اینکه پایه های کشت شده در شهرستان پایه های بذری می باشند ، به منظورافزایش راندمان و کیفیت محصول و با توجه به پتانسیل موجود در شهرستان، جایگزینی ارقام پایه رویشی به جای پایه های بذری از سیاستها و برنامه های این مدیریت است .

وی تصریح کرد: برداشت گیلاس مرغوب اشنویه از اواخر خرداد شروع می‌شود و ۳۵ تا ۴۵ روز طول می‌کشد که در فصل برداشت بیش از هفت هزار نفر روز به صورت مستقیم مشغول به کار می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی اشنویه افزود: با توجه به شرایط اقلیمی و قدمت طولانی تولید گیلاس و کیفیت عالی این محصول در این شهرستان، اشنویه به پایتخت گیلاس کشور معرفی شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز