تصویب استفساریه پرداخت مزایای مناطق جنگی به بازنشستگان در کمیسیون اجتماعی مجلس

۱۳۹۸/۰۳/۲۱ - ۱۱:۱۸:۲۵
کد خبر: ۸۵۶۶۰۱
رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه از تصویب استفساریه پرداخت فوق العاده و مزایای مناطق جنگی به بازنشستگان به تازگی در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در کرمانشاه، فرهاد تجری رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: قانون استفاده از فوالعاده مزایای مناطق جنگی پیشتر برای شاغلان برخی استان های مرزی کشور از جمله کرمانشاه اجرایی شد.

به گفته وی، در قانون پرداخت فوق العاده و مزایای مناطق جنگی و عملیاتی هشت سال دفاع مقدس نامی از بازنشستگان استان کرمانشاه وجود نداشت و به این سبب به آن‌ها تعلق نمی‌گرفت.

تجری اظهار کرد: بازنشستگان به سبب انجام خدمت در دوران دفاع مقدس مستحق‌ترین قشر در دریافت مزایای حقوق جنگی هستند و از این رو استفساریه ای در این خصوص به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: این استفساریه در کمیسیون اجتماعی مجلس با اکثریت آرا تصویب شد و در نوبت طرح در صحن علنی مجلس قرار گرفت که در صورت موافقت نمایندگان تصویب شده و برای اعلام نظر و تصویب نهایی به شورای نگهبان ارسال خواهد شد.

تجری ابراز امیدواری کرد که تبعیض بوجود آمده در خصوص استفاده از مزایای مناطق جنگی و عملیاتی برای بازنشستگانی که در زمان جنگ در این مناطق حضور داشته‌اند با همکاری و تأیید نمایندگان مجلس برداشته شده و این عزیزان به حق و حقوق خود دست یابند.

طبق بخشنامه شماره ۳۶۱۰/۱۳۳۳/۲۸ مورخ ۹۶/۹/۲۸ کارکنان و شاغلان دولت در تعدادی از استان های مرزی درگیر با جنگ تحمیلی از مزایای مناطق جنگی بهره مند شدند و ستاد کل نیروهای مسلح طبق نامه شماره ۲۴۲۰/۳/۱۲/۷۹ مورخ ۹۷/۱۲/۲۵ شهر کرمانشاه و بخش مرکزی کرمانشاه را نیز به منظور بهره مندی از این مصوبه به فهرست شهرهای قبلی اضافه کرد.

 

نظر شما