مدیرکل میراث فرهنگی لرستان:

صادرات ۲۵۰ هزار دلاری صنایع دستی استان / برگزاری ۱۲ دوره آموزشی در بحث توسعه وترویج صنایع دستی

۱۳۹۸/۰۳/۲۱ - ۱۱:۵۶:۳۵
کد خبر: ۸۵۶۷۱۳
صادرات ۲۵۰ هزار دلاری صنایع دستی استان / برگزاری ۱۲ دوره آموزشی در بحث توسعه وترویج صنایع دستی
سید امین قاسمی گفت: تمام تلاش خود را در جهت حمایت از تولید صنایع دستی استان بکار خواهیم بست.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛  قاسمی در مراسم روز جهانی صنایع دستی وتجلیل از هنرمندان و پیشکسوتان صنایع دستی لرستان که با همکاری اداره کل محیط زیست استان برگزار شده بود با تبریک این روز و با اشاره به نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب با عنوان سال رونق تولید ،اظهار کرد: صنایع دستی یک کالای ایرانی و بومی است.

او افزود: رونق تولید باعث تحول در عرصه های مختلف، افزایش اشتغال، حل مشکلات معیشتی، اصلاح نظام بانکی، افزایش ارزش پول و توسعه اقتصادی می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان یک از اهداف این اداره کل را توسعه، ترویج و صادرات صنایع دستی دانست و تصریح کرد: تمام تلاش خود را در جهت حمایت از تولید صنایع دستی استان بکار خواهیم بست. 

 قاسمی بیان کرد:  یکی از امتیازات توسعه گردشگری، رونق صنایع دستی است که این موضوع باعث ارز آوری برای استان می شود.

او با اشاره به صادرات 250 هزار دلاری صنایع دستی استان ،خاطر نشان کرد: این میزان صادرات به صورت چمدانی به کشورهای مختلف و صادرات بیش از 25 هزار دلار با همکاری اداره پست استان به کشورهای اروپایی و شرق دور بوده است .

قاسمی  عمده این صادرات را در رشته های البسه محلی، گلیم، ماشته، حرمی و ورشو دانست و گفت: تهیه کتابچه سه زبانه صادراتی صنایع دستی و بروشور خوشه بافت  استان و همچنین150 عکس صنعتی صنایع دستی استان از دیگر فعالیت های ترویجی این اداره کل بوده است .

او با بیان اینکه در بحث توسعه وترویج صنایع دستی12 دوره آموزشی در 11 شهرستان به تعداد 360نفر هنر آموز برگزار شده است ،عنوان کرد: سال گذشته در بحث برگزاری دوره های کوتاه مدت صنایع دستی هم 22 دوره آموزشی در11 شهرستان با ثبت نام بیش از 2200 هنرجو در 15 رشته آموزشی انجام شده است .

قاسمی  در پایان با اشاره به همزمانی روزجهانی صنایع دستی و هفته محیط زیست  ،تاکید کرد : یکی از محورهای اصلی توسعه گردشگری به منظور استفاده از این مزیت استان حفاظت از طبیعت زیبای لرستان است.

 

نظر شما