مدیر کل ورزش و جوانان استان گلستان:

مدعی عملکردم هستم نه جایگاه مدیریت / آمادگی توضیح شفاف به نمایندگان را دارم

۱۳۹۸/۰۳/۲۱ - ۱۲:۳۷:۲۱
کد خبر: ۸۵۶۷۳۳
بهمن طیبی گفت: ادعایی برای جایگاه مدیر کل بودن ندارم اما در خصوص نحوه عملکردم مدعی هستم وهر زمانی که از بنده درخواست شود آمادگی کامل جهت ارائه مستندات و توضیح در خصوص عملکردم را دارم.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ بهمن طیبی در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص اعتبار وزارت ورزش و جوانان که به صورت فصلی به استان ها اختصاص پیدا میکند اظهار کرد : این اعتبار از محل 27 صدم درصد ارزش افزوده می باشد و تنها مختص استان گلستان نیست.

وی گفت:  به دلیل تاخیر در پرداخت این اعتبار به مدت دو فصل، این مبلغ در اسفند ماه به ما ابلاغ شد و میزان آن به دلیل این تاخیر و پرداختی دو فصل به صورت یکجا، افزایش یافته بود.

مدیر کل ورزش و جوانان گلستان ضمن بیان اینکه این مبلغ 5 تا 6 میلیارد بوده است، گفت: این کمک به هیئت های ورزشی و تشکل ها اختصاص داشت و برای سیل آق قلا نبود اما وزیر از ما خواسته بود که در پرداخت این اعتبار توجه ویژه تری به مناطق سیل زده شود.

وی بیان داشت: طی ابلاغیه ای که به ما اعلام شد 648 میلیون تومان از این مبلغ بایستی برای تامین وسایل مورد نیاز ورزش همگانی اختصاص داده میشد که این امر انجام شد و بایستی صرف خرید وسایل ورزشی و مصرفی در مناطق کم برخوردار شود و نزدیک به یک میلیارد تومان به تشکل ها اختصاص داده شده است.

طیبی ادامه داد: 200 میلیون تومان از این مبلغ در شهرستان آق قلا به دو هیئت ورزش های همگانی و هیئت روستایی وعشایری و همچنین به میزان همین مبلغ در شهرستان گمیشان به دو هیئت روستایی و عشایری و هیئت والیبال اختصاص یافته و در حساب هیئت ها موجود است که بایستی صرف خرید لوازم مصرفی شود و نزدیک به 1 میلیارد به هیئت های اسکواش، کاراته،سپک تاکرا،کشتی و والیبال ساحلی اختصاص داده شد که به حساب این هیئت ها واریز شده و ابلاغیه جهت چگونگی هزینه این مبلغ نیز صادر شده است.

 

میزان تخصیص اعتبار به هیئت های مختلف از سوی وزارت ابلاغ شده بود

 

طیبی با بیان اینکه مبلغ تخصیص یافته به برخی هیئت ها طی ابلاغیه از سوی وزارت ورزش و جوانان تعریف شده است، گفت: 1 میلیارد و 300 میلیون تومان در فروردین ماه 98 به حساب هیئت های شهرستانی وهمچنین برای 450 هیئت استانی کمکی بالغ بر ۱ میلیارد و 200 میلیون تومان واریز شده است.

مدیر کل ورزش و جوانان گلستان ادامه داد: به دلیل اینکه سال مالی هیئت های ورزشی بایستی تا فروردین ماه بسته شود و با توجه به اینکه اگر تا 31 فروردین این مبلغ هزینه نمیشد برگشت میخورد، تمامی مبالغ در همان زمان به حساب هیئت ها واریز شد و همچنین تمامی هزینه المپیادهای ورزشی پیش رو و هزینه اعزام تیم ها به المپیاد دوم کشوری در مرداد ماه از محل این بودجه پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: قول مشخصی در رابطه با میزان تامین اعتبار برای مناطق سیل زده از جانب وزیر داده نشده است.

 

دستگاه های نظارتی بر نحوه هزینه ها نظارت دارند

 

این عضو مسئول تصریح کرد: تمامی هزینه کردها در هیئت های ورزشی تحت نظارت دستگاه های نظارتی استان است و بنده از دستگاه های نظارتی خواستم تا این هزینه ها را بررسی و نظارت نمایند.

مدیر کل ورزش و جوانان گلستان اذعان داشت: آخرین بازرسی وزارت ورزش در پاییز 97 انجام شد.

وی گفت: بنده آمادگی کامل جهت توضیح چگونگی هزینه کرد این اعتبار را به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گلستان دارم وهر زمانی که از بنده درخواست شود آمادگی کامل جهت ارائه مستندات و توضیح در خصوص عملکردم را دارم.

طیبی در رابطه با درخواست نبی هزارجریبی، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی مبنی بر ریاست هیئت اسب سواری استان توضیح داد: اقداماتی که به اداره کل ورزش مربوط میشود در این خصوص انجام شده است اما رئیس هیئت های استانی بایستی با برگزاری مجمع و رای اعضاء انتخاب شود و این مسئولیت برعهده رئیس فدراسیون میباشد و از دایره اختیارات بنده خارج است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان گلستان یاد اور شد: ادعایی برای جایگاه مدیر کل بودن ندارم اما در خصوص نحوه عملکردم مدعی هستم.

 

عملکرد مثبت و منفی در کنار هم بیان شود

 

وی ضمن بیان اینکه استاندار سابق در جهت ارتقاء  ورزش استان کارهای مثبتی انجام داد و این موضوع پوشیده نیست، تاکید کرد: بایستی در کنار عملکرد منفی افراد و مدیران عملکردهای مثبت هم بیان شود.

وی در خصوص مراحل اجرای هتل ورزش گفت: سازه این مجموعه در حال اتمام است که نیاز به تامین اعتبار برای تهیه تجهیزات دارد.

طیبی همچنین در رابطه با مجموعه ورزشی کریم آباد نیز یاداور شد: در سفر رییس جمهور به گلستان مبلغ 60 میلیارد تومان برای تکمیل این مجموعه مصوب شد که بایستی برای تخصیص این اعتبار پیگیری های لازم صورت بگیرد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز