انتصاب معاون مدیریت و پشتیبانی آموزش‌وپرورش فارس

۱۳۹۸/۰۳/۲۱ - ۱۲:۲۹:۱۲
کد خبر: ۸۵۶۷۴۰
انتصاب معاون مدیریت و پشتیبانی آموزش‌وپرورش فارس
معاون جدید توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش‌وپرورش فارس منصوب شد.

 به گزارش خبرگزاری برنا؛ مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس گفت: در تامین منابع مورد نیاز برای آموزش و پرورش باید به دنبال خلق ظرفیت های جدید بوده و تنوع تامین منابع مالی داشته باشیم و این یک اصل مهم است.

علی عسکر نجفی در آیین تکریم و معارفه معاونین سابق و جدید توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش فارس، با اشاره به اینکه معاونت پشتیبانی معاونت خدمتگزار حوزه آموزش و پرورش است، گفت: در این حوزه نیاز به نگاه عدالت محور است و باید شبیه یک چتر فراگیر عمل کرده و همه ی حوزه ها را به فراخور شایستگی و ظرفیتی که سیستم دارد حمایت کند که این خود برای پیشبرد اهداف سازمانی بسیار مهم است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس وظیفه معاونت پشتیبانی را تنها توزیع‌کننده منابع ندانست و گفت: اگرچه توزیع صحیح منابع کار مهمی است، اما تأمین منابع در این شرایط کار سخت و دشواری است.

وی با اشاره به مشکلات پیش روی آموزش و پرورش در تأمین منابع موردنیاز، راه گریز از چنین مشکلاتی را خلق ظرفیت‌های جدید دانست و گفت: باید تنوع تأمین منابع مالی داشته باشیم و نباید به اعتبارات قطره‌چکانی دولتی اکتفا کنیم و این خود باید به‌عنوان یک اصل مهم در دستور کار قرار گیرد.

نجفی یکی از مهم‌ترین عوامل پویایی یک سیستم را نیروی انسانی معرفی کرد و گفت: باید توجه ویژه به این عامل در دستور کار قرار گیرد چراکه بهره‌وری سیستم منوط به بانشاط و باانگیزه بودن نیروی انسانی است و توانمند بودن نیروی انسانی باعث تقویت ساختار سازمانی می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس افزود: معاون پشتیبانی باید از راهکارها، خلاقیت‌ها و ابتکارات خود برای افزایش انگیزه نیروی انسانی استفاده کند و با تزریق منابع مناسب باعث افزایش انگیزه شود.

وی با تأکید بر اینکه نباید فقط به اعتبارات و ظرفیت‌های داخلی متکی باشیم گفت: اگر امور به این قضایا محدود شود پیشرفتی نخواهیم داشت و باید از ظرفیت‌های برون‌سازمانی به‌خوبی استفاده کرد.

نجفی ادامه داد: نمونه بسیار روشن را در بحث خیرین مدرسه‌ساز به‌وضوح می‌بینیم که اگر خیرین مدرسه‌ساز نبودند آموزش‌وپرورش نمی‌توانست مشکلات فضای آموزشی را حل کند.

وی گفت: در کنار این، قوانین مترقی و کارآمدی مثل قانون شورای آموزش و پرورش نیز وجود دارد که ظرفیت‌های خوبی را برای استفاده در دستگاه‌های خارج از آموزش‌وپرورش ایجاد کرده است.

در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات غلامعلی حق‌شناس به‌عنوان معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش‌وپرورش فارس، بهنام حیدری به این سمت منصوب شد.

 

نظر شما