مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل:

استان اردبیل جزء ۱۰ استان برتر در حوزه صنایع دستی است

۱۳۹۸/۰۳/۲۱ - ۱۲:۵۸:۵۴
کد خبر: ۸۵۶۷۶۷
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: استان اردبیل جزء ۱۰ استان برتر در حوزه صنایع دستی در سطح کشور است.

به گزارش برنا; نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به مناسبت روز جهانی صنایع دستی گفت: استان اردبیل جزء ۱۰ استان برتر در حوزه صنایع دستی در سطح کشور می‌باشد و توسعه این حوزه در سال جاری اولویت اداره کل میراث فرهنگی استان است.

وی افزود: امسال برای اولین بار ورنی مغان نشان جغرافیای بین المللی دریافت کرد و این افتخار ویژه‌ای برای صنایع دستی استان است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشری استان اردبیل تصریح کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته در نظر داریم که امسال گلیم عنبران و جاجیم خلخال را هم به ثبت جهانی برسانیم.

فلاحی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال رونق تولید، ادامه داد: صنایع دستی در ایجاد اشتغال بسیار مهم است و در این راستا نمایشگاه دایمی صنایع دستی در کنار دریاچه شورابیل دایر خواهد شد.

وی بیان داشت: نمایشگاه دایمی خلخال و بیله سوار نیز تا پایان سال راه اندازی خواهد شد که برای شناساندن محصولات صنایع دستی استان و برای معرفی آثار فاخر در این حوزه نیز موزه صنایع دستی استان در محل خانه سپهرم در حال دایر شدن است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشری استان اردبیل افزود: با توجه به اهمیت بحث آموزش رایگان در حوزه صنایع دستی در نظر داریم آموزش رشته‌های مختلف صنایع دستی را در روستا‌های هدف به صورت ویژه پیگیری کنیم.

وی گفت: در این زمینه تسهیلات کم بهره برای فعالان این حوزه در نظر گرفته شده است و در سال گذشته نیز برای ۵۱۲ نفر در این زمینه اشتغالزایی صورت گرفته است.

 

نظر شما