معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق کردستان:

استفاده مشترکان از کولر گازی اصلا صرفه اقتصادی ندارد

۱۳۹۸/۰۳/۲۱ - ۱۳:۵۲:۲۱
کد خبر: ۸۵۶۸۳۲
استفاده مشترکان از کولر گازی اصلا صرفه اقتصادی ندارد
معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی، کوهستانی بودن و متوسط دمای هوا، استفاده از کولر گازی از سوی مشترکان در این استان صرفه اقتصادی ندارد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ هیوا خرم  گفت: اقلیم آب و هوایی کردستان به گونه ای است که می توان فصل گرما را با استفاده از کولر آبی سپری و از مصرف بالای برق بخاطر استفاده از کولرهای گازی اجتناب کرد.

وی ۳۲ درصد مصرف برق استان را در فصل گرما مربوط به استفاده از وسایل سرمایشی دانست و افزود: در صورت استفاده از کولر گازی دمای مناسب و بهینه داخل ساختمان برای تنظیم ترموستات این کولرها، ۲۵ تا ۲۶ درجه است.

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق کردستان یادآور شد: چنانچه دمای محیط یک درجه خنک‌تر تنظیم شود، میزان مصرف برق تا پنج درصد افزایش می یابد.

خرم بر انجام سرویس و یا تعمیر و نگهداری به موقع کولرهای گازی مورد استفاده برخی مشترکان نیز تاکید کرد و گفت: شستشو و جرم گیری مویل های اپراتور و کندانسور (لوله های مارپیچی)، شستشو، غبارگیری پره ها و دریچه هوایی خروجی و ورودی و روغن کاری و شفت کمپرسور و سایر قطعات از جمله موارد لازم در هنگام استفاده از کولر گازی است.

وی کنترل فشار سیال مبرد و اطمینان از عدم وجود نشتی را نیز ضروی دانست و اضافه کرد: کنترل عدم گرفتگی لوله تخلیه آب کندانس، نصب سایبان و یا قرار دادن کولر در مکان سایه و نصب ترموستات‌های اتاقی به منظور امکان تنظیم درجه حرارت از دیگر مواردی است که باید رعایت کرد.

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق کردستان اظهار داشت: با انجام کارهای ذکر شده قبل از شروع فصل گرما، بیش از ۱۵ درصد در مصرف برق این لوازم برقی پر مصرف صرفه جویی می‌شود.

خرم با اشاره به اینکه پیش از استفاده از کولر آبی نیز تعویض سالیانه پوشال و تسمه ضروری است، بر شستشو، جرم گیری و رسوب زدایی، بازرسی عدم پارگی و نشتی شلنگ آب و بازرسی سلامت و نبود پارگی برزنت کولرهای آبی تاکید کرد.

تنظیم شناور و ارتفاع آن در کف کولرها، روغن کاری یاتاقان‌های کولر، نصب سایبان و قرار دادن آن در مسیر باد، عایق کاری کانال‌ها در طول مسیر رو باز، تعویض پمپ آب با نوع کم مصرف و جایگزینی الکتروموتور راندمان بالا از دیگر مواردی بود که وی به آنها اشاره کرد.

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق کردستان تاکید کرد: با انجام این کارها قبل از شروع فصل گرما و استفاده مناسب از کولرهای آبی، بیش از ۳۰ درصد در مصرف برق این لوازم صرفه جویی خواهد شد.

شرکت توزیع نیروی برق کردستان به ۶۳۷ هزار و ۵۳۰ مشترک خدمات می‌دهد و ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار از نعمت برق برخوردار هستند.

 

نظر شما