معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج:

۱۰ حلقه مار از ابتدای سال جاری در سنندج صید شد

۱۳۹۸/۰۳/۲۱ - ۱۵:۵۰:۱۲
کد خبر: ۸۵۶۹۶۲
۱۰ حلقه مار از ابتدای سال جاری در سنندج صید شد
معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج اعلام کرد: از ابتدای امسال تا کنون 10 حلقه مار که با ورود به داخل خودرو منازل مسکونی باعث وحشت شهروندان شده بود زنده گیری و در دامن طبیعت رها سازی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ صالح زندی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: هر ساله با گرم شدن هوا شاهد ورود خزندگان به ویژه مارها به داخل منازل مسکونی هستیم.

معاون عملیات و ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج اظهار داشت: امسال نیز با توجه به افزایش پوشش گیاهی و شرایط آب و هوایی، ورود حیوانات موذی و به ویژه خزندگان از جمله مار به مناطق شهری افزایش یافته است.

او افزود: ورود مارها به به داخل منازل علاوه بر ایجاد وحشت برای شهروندان می تواند خطراتی نیز داشته باشد.

زندی بیان کرد: از ابتدای امسال تا کنون 10 حلقه مار به داخل خودرو منازل مسکونی وارد شده بودند که با حضور به موقع آتش نشانان زنده گیری و در دامن طبیعت رها سازی شدند.

وی اعلام کرد : پارک کردن خودرو در کنار باغ ها و دشت های که پوشش گیاهی مناسب دارند باعث می شود که مارها از طریق باز بودن شیشه و یا درب خودرو به داخل ماشین راه پیدا کنند واز این طریق هم مارها به داخل پارکنیگ منازل راه پیدا می کنند.

 زندی عنوان کرد: شهروندان در این فصل سال از پارک خودروها در دشت های دارای پوشش گیاهی بلند خودداری و در صورت پارک خودرو در دشت ها و باغ ها نسبت به بسته بودن شیشه و درب خودرو خود اقدام وپس از بازگشت محل خودرو خود را با دقت بررسی کنند.

معاون عملیات و ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج به شهروندان توصیه نمود : در صورت مواجهه با حیوانات خزنده به ویژه مارها ضمن حفظ خونسردی و دور شدن از محل سریعاً با سامانه 125 تماس حاصل کنند.

وی از شهروندان درخواست نمود: در صورت مشاهد مارو داخل منازل و یا خودرو  به هیچ عنوان اقدام به صید آن نکنند و با اعلام به سازمان آتش نشانی نیروهای عملیاتی این سازمان با پوشش خاص و دستگاه مارگیر نسبت به صید آن اقدام می کنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز