استاندار البرز:

زیرساخت های البرز باید با نگاه ویژه ملی متناسب با رشد مهاجرت به استان تقویت شود

۱۳۹۸/۰۳/۲۲ - ۱۲:۱۷:۴۷
کد خبر: ۸۵۷۲۹۶
زیرساخت های البرز باید با نگاه ویژه ملی متناسب با رشد مهاجرت به استان تقویت شود
نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: دولت تدبیر و امید با اهتمام ویژه ای از سال ۹۲ نسبت به تکمیل پروژه های نیمه تمام اقدام کرده و در این راستا پروژه آزادراه تهران شمال که سال های بسیاری به کندی پیش می رفت اکنون با اتخاذ تدابیری ویژه ظرف چند ماه آینده مراسم بهره برداری از منطقه یک این پروژه را خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا،شهبازی در جلسه شورای برنامه ریزی استان که عصر سه شنبه با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با قدردانی از مدیران البرز که در قالب ید واحده برای عمران، آبادانی و توسعه استان تلاش می کنند، افزود: حضور دکتر نوبخت و هیات همراه در البرز را ارج نهاده و از تدابیری که بواسطه این حضور اتخاذ شد بسیار سپاسگزاریم.
وی همراهی و تعامل مجموعه استان در 3 قوه را ارج نهاد و ادامه داد: در این نشست در خصوص موضوعات حوزه آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، کشاورزی، سند توسعه ملی و... گفتگو شد.
شهبازی گفت: سند توسعه ملی البرز با بهره مندی از کارشناسان متخصص و صاحب نظر تهیه و تدوین شده که این سند چراغ راه آینده البرز است که ریل گذاری دقیقی در مسیر رشد و توسعه استان صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه البرز ظرفیت های بزرگی در حوزه های مختلف دارد، افزود: از جمله این فرصت ها می توان به نیروی انسانی غنی و باسواد، ظرفیت های کم نظیر طبیعی در حوزه گردشگری، بیش از 10 شهرک صنعتی دولتی و خصوصی و... استانی مولد در کشور محسوب می شود.
استاندار البرز با تاکید براینکه البرز در حوزه های خدمات، تولید، فناوری های نوین، صنعت، کشاورزی و... در کشور حرف های بسیاری برای گفتن دارد، اضافه کرد: بر این اساس طی دیداری که هفته پیش با همراهی مجمع نمایندگان مردم البرز در مجلس شورای اسلامی با معاون محترم رییس جمهور صورت گرفت، ضمن تشریح فرصت ها، مطالبات و نیازهای استان، از وی درخواست شد که برای بازدید از روند پیشرفت پروژه های مهم و شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی استان حضور یابند.
وی گفت: طبق وعده دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور انتظار حضور وی را در هفته آینده داشتیم که به دلیل حس مسئولیت پذیری و دغدغه مندی برای البرز این حضور تسریع شد.
شهبازی افزود: دولت تدبیر و امید با اهتمام ویژه ای از سال 92 نسبت به تکمیل پروژه های نیمه تمام اقدام کرده و در این راستا پروژه آزادراه تهران شمال که سال های بسیاری به کندی پیش می رفت اکنون با اتخاذ تدابیری ویژه ظرف چند ماه آینده مراسم بهره برداری از منطقه یک این پروژه را خواهیم داشت.
وی عنوان کرد: امروز اعتبار بسیار خوبی برای تکمیل منطقه یک پروژه آزادراه تهران شمال اختصاص یافت و همچنین مقرر شد که دولت تسهیل گری لازم را برای اتمام پروژه ادامه آزادراه همت در البرز داشته باشد.
استاندار البرز گفت: فرودگاه پیام نیز ظرفیت بسیار خوبی است که سال گذشته دولت اعتبار خوبی برای مسافربری شدن این فرودگاه اختصاص داد ولی موانعی سر راه وجود دارد که درصدد رفع آن هستیم.
وی با اشاره به رشد سریع مهاجرت در البرز افزود: این استان ظرفیت های بسیاری دارد ولی با توجه به اینکه زیرساخت های قابل قبولی از ابتدای استان شدن نداشته، اکنون نیازمند توجه ویژه ای برای ارتقا امکانات برای پذیرایی از جمعیت مهاجرانی که در این استان پویا و برخوردار مستقر می شوند، است.
شهبازی با بیان اینکه در حوزه ساختاری و جذب منابع انسانی با مشکلاتی مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: البرز اکنون در مسیر رشد و توسعه قرار گرفته که با توجه ویژه ملی این روند تسریع می شود.
وی گفت: مجموعه ورزشگاه 6 هزار نفری انقلاب کرج نیز در دولت تدبیر و امید مورد توجه خاصی قرار گرفته و اکنون حدود 90 درصد پیشرفت داشته که اگر در حوزه تامین منابع عنایتی ویژه صورت گیرد، بزودی تکمیل و به بهره برداری می رسد.
استاندار البرز افزود: امید است در اصلاح بودجه 98 و 99 برای ارتقا زیرساخت های البرز با توجه به اینکه از ابتدای استان شدن با ضعف در این رابطه مواجه بوده، تدبیری اندیشیده شود.
وی ادامه داد: متوسط اعتبارات تملک دارایی در کشور 11.56 درصد بوده که با پیگیری های صورت گرفته این اعتبارات نزدیک به 16 درصد رسید.
شهبازی با بیان اینکه امنیت و ثبات در البرز حاکم است، گفت: بر این اساس البرز با جذب 202 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی و حدود 700 میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی جزو رتبه های برتر کشور است.
وی افزود: البرز به پشتیبانی دولت و بسیج مجموعه استان به کارگاه سازندگی تبدیل شده است.

 

نظر شما