طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در خراسان جنوبی اجرا می شود

۱۳۹۸/۰۳/۲۲ - ۱۲:۱۳:۲۰
کد خبر: ۸۵۷۳۱۴
طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در خراسان جنوبی اجرا می شود
رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: با توجه به تفاهم نامه سه جانبه، طرح توانمند سازی زنان سرپرست خانوار توسط جهاد دانشگاهی در استان اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ جلال الدین صادقی اظهار داشت: این طرح ملی در ادامه اجرای موفق الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی که سال گذشته در کشور اجرا شد به جهاد دانشگاهی واگذار شده است.

وی افزود: موافقت نامه این طرح اسفند ماه سال گذشته بین جهاد دانشگاهی، معاونت توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری به امضا رسید.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار بر اساس الگوی مشاغل خانگی اجرا می‌شود اضافه کرد: زنانی که همسرشان فوت شده‌اند، توانایی انجام کار ندارند و سرباز یا زندانی هستند مشمول این طرح می‌شود.

وی ادامه داد: البته زنانی که مجرد قطعی محسوب می‌شوند نیز مشمول این طرح شده و می‌توانند از مزایای آن بهره مند شوند.

صادقی با بیان اینکه ۶ هزار نفر در کل کشور برای این طرح مد نظر قرار گرفته‌اند گفت: تفاهم نامه طرح توانمند سازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در ۲۳ استان عملیاتی می‌شود.

وی اضافه کرد: سهمیه خراسان جنوبی از این تفاهم نامه ۸۰ نفر است که در مرحله اول کار شناسایی مشاغل خانگی مزیت دار به صورت علمی و تخصصی بررسی می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: افرادی که در این طرح شناسایی و غربالگری خواهند شد می‌توانند وارد سامانه inhb.ir شده و ثبت نام کنند.

وی یادآور شد: ثبت نام بر اساس لیستی انجام می‌شود که از طرف اداره کل امور بانوان استانداری و سازمان‌های ذیربط یا توسط جهاددانشگاهی معرفی شوند.

صادقی با بیان اینکه سه ماه فرصت برای تکمیل این لیست گذاشته شده و بعد از آن مرحله ورود به سایت و ثبت نام است ادامه داد: افرادی که در این مرحله استعدادیابی و شناسایی شوند متناسب با نیاز از خدمات مشاوره‌ای بهره مند شده و آموزش‌های لازم را برای شروع یک شغل خانگی فرا می‌گیرند.

وی افزود: در ادامه این افراد به پشتیبانان که معمولاً فعالان واحدهای تولیدی هستند معرفی شده و متناسب با ملاک‌های مد نظر فرد پشتیبان، محصول خانگی را تولید می‌کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به نظارت مستمر جهاددانشگاهی بر مراحل اجرای این طرح گفت: برندسازی ویژه از مزیت‌های طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار است به طوری که آنها دغدغه فروش محصول و عرضه به بازار را نداشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه در این طرح تسهیلات مالی وجود ندارد اظهار داشت: یکی از اهداف طرح توانمندسازی این است که افراد وابسته به تسهیلات نشوند و آن دسته از مشاغل خانگی که نیاز به سرمایه پایین دارند در این طرح شناسایی می‌شوند.

صادقی یادآور شد: مدت اجرای طرح یک سال در نظر گرفته شده که امیدواریم همچون الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در سال گذشته، این طرح هم موفقیت آمیز باشد و تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

 

نظر شما