وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

چراغ های سبز کردستان روشن خواهد شد

۱۳۹۸/۰۳/۲۳ - ۱۰:۳۷:۴۳
کد خبر: ۸۵۷۵۸۷
چراغ های سبز کردستان روشن خواهد شد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: 500 روستای کردستان به شبکه ملی ارتباطات متصل نیستند که امید است تا پایان سال جاری 50 درصد آنها به این شبکه متصل و چراغ های سبز آن ها روی نقشه روشن شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ محمد جواد آذری جهرمی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان کردستان که در سنندج برگزار شد، گفت: استعداد های بسیاری در کردستان وجود دارد که بزرگ ترین آن نیرو انسانی جوان و تحصیل کرده است.

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات عنوان کرد: کارهایی که در یکسال گذشته برای جبران عقب ماندگی و توسعه دسترسی‌ها در مناطق شهری کردستان انجام گرفته که هم اکنون ۳۰ شهر استان متصل به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت هستند.

آذری جهرمی افزود: 220 میلیارد تومان در سال گذشته برای اجرای ۴۲ پروژه در این استان هزینه شده و در این راستا تعداد مشترکان پهن باند ثابت و همراه افزایش یافته که این اتفاق نتیجه تلاش مدیران حوزه ارتباطات و فناوری استان بوده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: باید کمبودها و واقعیت‌ها را بپذیریم اینکه در این استان از یک هزار و ۳۰۹ روستا فقط ۸۹۰ روستا پوشش تلفن همراه دارند.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه دلیل این عدم پوشش بی توجهی و عدم پیگیری نبوده است، گفت: توپوگرافی استان از جمله دلایل مؤثر در این قضیه است به گونه‌ای که ایجاد سایت تلفن همراه نیاز به سرمایه گذاری حدود دو میلیارد تومانی دارد و برای شرکت‌های تلفن همراه اقتصادی نیست در هر روستای استان یک سایت ایجاد کنند.

او با اعلام اینکه توسعه پهن باند مستلزم ایجاد فیبر نوری است، یادآور شد: ایجاد ۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری در استان آغاز شده است.

آذری جهرمی اظهار داشت: 355 سایت GSM روستایی قدیمی که کارایی نداشت، نوسازی و همه آنها به شبکه همراه اول متصل شدند.

او با اشاره به اینکه ۱۲ سایت در استان نسل سه و چهار اینترنت روستایی را پوشش می‌دهند و ۲۴ روستا به این سایت‌ها متصل شده‌اند، گفت: این مأموریت در استان را به شرکت ایرانسل واگذار کردیم که ۱۰۰ سایت دکل مخابراتی را در روستاها ایجاد کند که در ۲۰ روستا تا پایان تیر امسال به اتمام می‌رسد.

آذری جهرمی با بیان اینکه مرکز داده استان و مجتمع آی سی تی استان در سفر امسال رئیس جمهوری به کردستان افتتاح می‌شود، اضافه کرد: تلاش می‌کنیم ۵۰ درصد از ۵۰۰ روستای باقی مانده تا پایان سال به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.

او افزود: اتصال 250 روستا به شبکه ملی ارتباطات کار ساده ای نیست اما تلاش خواهیم کرد که چراغ های سبز کردستان نیز روشن شود.

او در پاسخ به استاندار کردستان مبنی بر استفاده از نیرو ها کرد اهل سنت در پست های ملی گفت: تا کنون از نیرو های کردستانی اهل سنت کشور در تعدادی از پست های ملی این وزارتخانه استفاده شده است که  خوشبختانه پاسخ خوبی نیز در جواب این اعتماد داده اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز