کمک بلاعوض و تسهیلات به استان کرمانشاه چقدر است؟

۱۳۹۸/۰۳/۲۳ - ۱۰:۴۱:۰۷
کد خبر: ۸۵۷۵۹۲
کمک بلاعوض و تسهیلات به استان کرمانشاه چقدر است؟
۱۵۷ میلیارد تومان کمک بلاعوض و تسهیلات به استان کرمانشاه ابلاغ شد.

 

به گزارش خبرگزاری برنا در کرمانشاه، جلیل بالایی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: پیرو تصمیم دولت و بر اساس ابلاغ سازمان برنامه و بودجه و رییس کل بانک مرکزی ۱۵۷ میلیارد تومان کمک بلاعوض و تسهیلات به استان کرمانشاه ابلاغ شد. این مبلغ شامل ۴۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض به بخش کشاورزی، ۸۲ میلیارد تومان تسهیلات بخش کشاورزی و ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات بخش مسکن می‌باشد.

او ادامه داد: تسهیلات قرض الحسنه و چهار درصد با بازپرداخت تخرببی ۱۵ ساله تعمیری هفت ساله و معیشتی سه ساله و در قبال اخذ سفته بصورت زنجیره‌ای می‌باشد که چک برگشتی، بدهی معوق مانع پرداخت نیست.

بالایی گفت: طبق برنامه‌ای که حدود یک ماه پیش اعلام شد، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا پایان تیرماه امسال باید کار تعمیر منازل آسیب‌دیده را به پایان برساند؛ هدفی که با توجه به تأخیر در پرداخت کمک بلاعوض و تسهیلات دولتی احتمالاً به تعویق بیفتد.

او ادامه داد: طبق اعلام هیأت دولت، وام بلاعوض برای مناطق شهری ۱۲ میلیون تومان و مناطق روستایی ۱۰ میلیون تومان است. همچنین تسهیلات بانکی برای واحدهای کاملاً تخریبی شهری، روستایی و تجاری به ترتیب ۵۰، ۴۰ و ۴۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. علاوه بر بخش مسکن و کشاورزی، طبق ارزیابی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان هم به زیرساخت‌های استان خسارت وارد شده است.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: بالاترین خسارت‌ها در بخش راه اصلی و روستایی و پل‌ها با ۴۶۰ میلیارد، بخش نیرو با ۳۸۹ میلیارد و جهاد کشاورزی با ۳۸۶ میلیارد تومان بوده که برای جبران به دولت منعکس شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز