دوستی کودکان و نوجوانان گرگانی با محیط زیست

۱۳۹۸/۰۳/۲۳ - ۱۰:۳۹:۲۷
کد خبر: ۸۵۷۶۱۱
دوستی کودکان و نوجوانان گرگانی با محیط زیست
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان به مناسبت روز جهانی و هفته محیط زیست اقدام به برپایی کارگاه‌های آموزشی آشنایی با حفظ محیط زیست با حضور جمعی از والدین و کودکان و نوجوانان گرگانی کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی اداره‌ کل کانون پرورش فکری گلستان، محبوبه رجب‌نسب مدیرکل کانون گلستان در این ویژه‌برنامه که با موضوع حفظ محیط زیست و آب با مشارکت سازمان حفاظت محیط زیست، شرکت آب و فاضلاب شهری و سازمان فرهنگی ورزشی گرگان در جنگل النگدره گرگان برگزار شد، طبیعت و محیط زیست را امانتی الهی دانسته و اظهار داشت: طبیعت، نعمتی است که خداوند به امانت در اختیار انسان‌ها قرار داده و همه در برابر چگونگی بهره‌برداری از آن مسوول هستیم.

مدیرکل کانون گلستان، آموزش را یکی از بهترین شیوه‌های نهادینه‌سازی عادت‌های مثبت فردی و اجتماعی هر فرد دانسته و بیان کرد: اگر آموزش در حوزه ترویج فرهنگ زیست محیطی از سنین پایین آغاز شود کودکان و نوجوانان ناخواسته در مسیر حفظ این سرمایه ملی قرار گرفته و ارزش‌های این موهبت الهی را به خوبی درک خواهند کرد.

این مقام مسوول فرهنگی در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت صرفه‌جویی مصرف آب، اعضای مراکز فرهنگی هنری را به‌عنوان سفیران کانونی معرفی کرده و در راستای فرهنگ سازی این میراث ارزشمند خواستار ترویج آن در میان سایر کودکان و نوجوانان گلستانی شد.

گفتنی است در این ویژه‌برنامه مربیان و اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون گرگان با پربایی کارگاه‌های فرهنگی و مهارتی متنوع از جمله بازی‌های بازیافت، شبنم واژه‌ها، رنگین‌کمان آبی، دوباره ببین، دورهمی با کتاب و اجرای استندآپ کمدی قطره و آب به نقش‌آفرینی پرداختند.

 

نظر شما