مهلت بررسی صلاحیت نمایندگان مجلس از ۱۰ به ۲۰ روز افزایش یافت

۱۳۹۸/۰۳/۲۳ - ۱۴:۱۵:۱۷
کد خبر: ۸۵۷۶۷۳
مهلت بررسی صلاحیت نمایندگان مجلس از ۱۰ به ۲۰ روز افزایش یافت
مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور گفت: مهلت بررسی صلاحیت نمایندگان مجلس با توجه به اصلاحیه های صورت گرفته در قانون انتخابات از ۱۰ به ۲۰ روز افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛ سیداسماعیل موسوی مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور روز پنجشنبه در نشست ستاد انتخابات و مدیران سیاسی استان قزوین که با حضور رئیس ستاد انتخابات کشور برگزار شد، افزود: بر همین اساس حد نصاب برای ورود نمایندگان به مجلس نیز از ۲۵ به ۲۰ درصد کاهش یافته و همین مساله باعث می‌شود تا کمتر شاهد کشیده شدن انتخابات به مرحله دوم باشیم.

موسوی با اشاره به اینکه امسال در پنج استان کشور نیز شاهد برگزاری انتخابات خبرگان رهبری هستیم، تاکید کرد: براساس اصلاحیه‌های صورت گرفته، برای مناطقی که شاهد برگزاری انتخابات مجلس و خبرگان رهبری باشیم تنها یک هیأت اجرایی برای هر ۲ انتخابات، تشکیل می‌شود.

موسوی متوسط حضور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور تا کنون را ۶۱.۶ درصد اعلام و تصریح کرد: این حضور در انتخابات ریاست جمهوری بیش از ۷۰ درصد است.

این مسئول اجرایی انتخابات خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دو، شرکت در انتخابات را از وظایف آحاد جامعه برشمردند و به همین منظور و برای برپایی باشکوه انتخابات مجلس شورای اسلامی، ستاد انتخابات کشور از دهم اردیبهشت ماه سال جاری با ۶ کمیته و ۹ عضو آغاز به کار کرد.

وی ادامه داد: براساس آخرین اصلاحیه‌های صورت گرفته پس از انتخابات سال ۹۴ مجلس شورای اسلامی، آخرین مهلت برای انداختن برگه آرای شرکت کنندگان ساعت ۲۴ درنظر گرفته شده و پس از آن با قطع سامانه احراز هویت کدملی افراد، امکان رأی دادن دیگر وجود نخواهد داشت.

موسوی با بیان اینکه استان‌ها بدون در نظر گرفتن افزایش شعب اخذ رأی، باید با بازنگری‌های لازم زمینه حضور حداکثری افراد برای رأی دادن را فراهم کنند، یادآور شد: در این دوره از انتخابات دادستانی که عضو هیأت اجرایی نبود، به عنوان عضو جدید انتخاب شده است.

وی آموزش عوامل اجرایی انتخابات و ارائه پیشنهادات و راهکارها به منظور رفع معضلات به وزیر کشور، تخصیص بودجه و اعتبارات لازم برای فرمانداری و بخشداری‌ها، حمایت‌های حقوقی از فرمانداران و بخشداران پس از برگزاری انتخابات و در نهایت رصد فضا مجازی در ستاد امنیت انتخابات کشور را از دیگر موارد مورد توجه در انتخابات سال ۹۸ مجلس شورای اسلامی دانست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز