فرماندار کامیاران:

مجتمع شیلات پالنگان تجهیز می شود

۱۳۹۸/۰۳/۲۳ - ۱۶:۴۶:۰۸
کد خبر: ۸۵۷۷۵۶
مجتمع شیلات پالنگان تجهیز می شود
فرماندار کامیاران گفت: ۱۰ میلیارد ریال برای تجهیز مجتمع شیلات پالنگان به دستگاه اوزن ساز و تصفیه آب رودخانه در ورودی مجتمع اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ مسعود الماسی امروز در جمع خبرنگاران گفت: اجرای طرح تجهیز مجتمع شیلات پالنگان به دستگاه اوزن ساز و تصفیه آب رودخانه در ورودی مجتمع نیازمند دو میلیارد تومان اعتبار است که یک میلیارد تومان آن توسط دولت تامین و یک میلیارد تومان دیگر آن باید با مشارکت مزرعه داران و تعاونی ها تامین شود.

او با اشاره به اینکه اوزن دو کاربرد مهم تصفیه کنندگی و بهبود کیفیت آب را در پرورش آبزیان دارد، افزود: اوزن به منظور غیر فعال سازی عوامل بیماری زا برای ماهی، اکسید کردن پسماند ارگانیک شامل رنگ و نیتریت، به آب های سیستم پرورش ماهی افزوده می‌شود.

الماسی در خصوص دیگر مزایای دستگاه اوزن ساز اضافه کرد: کاهش فعالیت میکروبی در آب به دلیل اکسیدکنندگی بالای اوزن، افزایش نرخ بقای ماهی و دیگر آبزیان همچون میگو، بهبود ته‌نشینی و جداسازی مواد جامد، از بین بردن ترکیبات ارگانیک حل شده در آب، کاهش رنگ، دفع نیتروژن نیتریت (ماده‌ای سمی برای بیشتر ماهی‌ها)، دفع جلبک و نمونه های دیگر موجودات ریز شناور در سطح آب از جمله مزایای این دستگاه است.

فرماندار کامیاران یادآور شد: این شهرستان دارای یک مجتمع شیلات در روستای پالنگان است که در این مجتمع ۵۴ مزرعه با تولید یک هزار و ۲۰۰ تن ماهی سردآبی در سال مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان ۱۴ مزرعه خُرد نیز در این راستا فعالیت می کنند، تاکید کرد: در این ۱۴ مزرعه نیز سالانه ۶۰۰ تُن ماهی (عمدتاً قزل آلا) تولید می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز