ریاست کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر:

لزوم اصلاح رویه دریافت سهم پانزده درصدی جرایم وارد بر عوارض علاوه بر عوارض صدور پروانه

۱۳۹۸/۰۳/۲۳ - ۱۶:۵۶:۱۱
کد خبر: ۸۵۷۷۸۱
لزوم اصلاح رویه دریافت سهم پانزده درصدی جرایم وارد بر عوارض علاوه بر عوارض صدور پروانه
محمد مرتضوی با انعکاس اعتراض سازندگان شهر گرگان به رویه‌ی پیش گرفته شده توسط سازمان تأمین اجتماعی در دریافت سهم پانزده درصدی از جرایم وارد بر عوارض علاوه بر عوارض صدور پروانه که در مرحله‌ی آغازین از سازندگان دریافت می‌گردد، خواستار اصلاح این رویه گردید.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ هفتادمین جلسه کمیسیون عمران در حالی با صحبت‌های تعدادی از شهروندان ساکن کوی دادگستری گرگان آغاز گردید که اعتراض آن‌ها به وضعیت صدور برخی مجوزات ساخت و ساز و پیامدهای ناشی از آن، از جمله ریزش‌های صورت گرفته در زمین‌های شیب‌دار و نیز تضرر مالی ایشان از انتشار اخبار نادقیق در این خصوص، با قول پیگیری نماینده‌ی شهرداری درباره‌ی موارد مورد اشاره‌ی آنان همراه گردید.

سپس رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری گرگان، با اعتراض به ارسال مستقیم نامه‌ی آموزش و پرورش به شورای اسلامی شهر در خصوص نرخ کرایه‌ی سرویس‌های مدارس، ارسال نامه به سازمان متبوع خود و بررسی آن را در این سازمان ضروری دانست.

سالاری در ادامه نیز به تشریح محتوا و دلایل صدور دفترچه‌های تهیه شده در موضوع ساماندهی شخصیت‌های حقیقی و حقوقی متولی حمل و نقل بار پرداخت که از جانب محمد مرتضوی ریاست کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر قدمی مثبت در راستای احقاق حقوق آنان و طرفین قرارداد ایشان شمرده شد.

در ادامه مرتضوی با انعکاس اعتراض سازندگان شهر گرگان به رویه‌ی پیش گرفته شده توسط سازمان تأمین اجتماعی در دریافت سهم پانزده درصدی از جرایم وارد بر عوارض علاوه بر عوارض صدور پروانه که در مرحله‌ی آغازین از سازندگان دریافت می‌گردد، خواستار اصلاح این رویه گردید.

در ادامه مباحث تبصره یازده و جرایم ماده صد پی گرفته شد که در این‌باره فائزه عبداللهی ، عضو شورای شهر گرگان با تأکید دوباره بر بازنگری در قیمت پی و توجه به مواردی همچون مصالح به کار رفته و اسکلت ساختمان در تعیین جرایم، خواهان موکول شدن اجرای مصوبه به سال آینده گردید،

رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری گرگان با تأکید بر به صرفه بودن تخلف به وضعیت و نرخ جرایم فعلی، حاصل آن را استمرار این تخلفات دانست.

در ادامه ناصر گرزین، عضو دیگر شورای شهر گرگان گفت: منافع ناشی از موارد تخلف از حقوق متخلف شمرده نمی‌شود، و خواهان اجرای این قانون بازدارنده از همین سال تصویب آن گردید.

مرتضوی نیز با اذعان به عدم پختگی کافی لایحه تا این مرحله، خواستار دقت بیشتر در این‌باره گردید و به طرح موضوعاتی همچون تکمیل بنا پرداخت که در این مدت محل اعتراض و مراجعه‌ی سازندگان به کمیسیون بوده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز