رییس سازمان برنامه و بودجه :

نگاه مدیریت شهری مشهد، نگاهی توسعه یافته است

۱۳۹۸/۰۳/۲۴ - ۱۵:۰۶:۱۷
کد خبر: ۸۵۷۹۸۹
نگاه مدیریت شهری مشهد، نگاهی توسعه یافته است
معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: نگاه تکامل یافته شهردار مشهد نسبت به توسعه انسانی قابل ستایش است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محمدباقر نوبخت در مراسم افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه و ادوات باغبانی مشهد ضمن قدردانی از فعالیت مدیریت شهری مشهد، خاطرنشان کرد: نوع نگاه مدیریت شهری مشهد به مفهوم برگزاری این نمایشگاه منطبق با الگوی توسعه انسانی و نگاه تکامل یافته و مناسبی است.

وی با بیان اینکه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان که ساعاتی قبل برگزار شد، نیز به این مساله اشاره شده است، تصریح کرد: همه تلاش و پیگیری ما این است که با نگاهی هرچه دقیق تر شاخص های توسعه را ارزیابی کنیم و به عنوان متولی توسعه شهرها ماموریتمان را به طور کامل انجام دهیم.

معاون رییس جمهور با عنوان اینکه امروز محوریت توسعه، توسعه انسانی است، ادامه داد: در گذشته تصور می شد توسعه یعنی ایجاد ثروت و رشد 5 تا 7 درصدی اقتصاد و ایجاد ثروت، به همین دلیل بسیاری از کشورها ثروتمند شدند اما مردمان ثروتمند و شادی نداشتند.

وی ضمن اشاره به جنگهای جهانی و کشتار بیش از 80 میلیون نفر در جهان، افزود: بحث توسعه بعد از همین جنگ ها مطرح شد چرا که بعد از رفع مسائل جنگ، سعی شد برای ایجاد روحیه بهتر و رفع یاس و ناامیدی مردم شرایطی ایجاد شود که بهبودبخش باشد، اما با اینکه ثروت تولید شد، مردم از آن شرایط خارج نشدند.

نوبخت در خصوص جدیدترین نظریات توسعه هم اظهار کرد: رشد و توسعه کشور نیز که به تائید رهبری هم رسیده است، توسعه از منظر انسانی است.

وی ضمن قدردانی از تلاش های مدیریت شهری در این دوره اضافه کرد: من به شهردار مشهد تبریک می گویم به خاطر نوع نگاهش به مقوله توسعه و سبک مدیریت شهروندی، که قابل تقدیر است، چون کاملا منطبق با نگاه توسعه ای کشور و جدیدترین نظریات توسعه انسانی است.

وی گفت: نگاه مدیریت شهری نسبت به برپایی نمایشگاه گل و گیاه، می توانست اقتصادی باشد مثل صادرات گل و گیاه یا فروش محصولات گیاهی اما آنچه تاکید شده صرفا توجه به حال خوب و فرهنگ شهروندی می باشد.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور خاطرنشان کرد: مهم است بدانیم حتی اگر همه کارها در جهت رشد و توسعه صورت بگیرد اما انسان احساس آرامش نداشته باشد، باید بدانیم توسعه مناسبی نیست و باید بیشتر از منظر مردم مدیریت کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز