امام جمعه اردبیل:

آمریکا یک تروریست بزرگ دولتی است

۱۳۹۸/۰۳/۲۵ - ۰۶:۴۹:۰۰
کد خبر: ۸۵۸۰۷۶
آمریکا یک تروریست بزرگ دولتی است
امام جمعه اردبیل گفت: وزیر خارجه اسبق آمریکا می‌گوید "دنیا به مثابه یک قطار است و ما تعیین می‌کنیم که این قطار کجا برود" و براین اساس آمریکا یک تروریست بزرگ دولتی است؛ یک تروریست تمام عیار اقتصادی است و اقتصاد دنیا را برای منویات شوم خود به گروگان گرفته است و دنیا را با حق ویژه و درجه بندی انسان‌ها اداره می‌کند.

به گزارش برنا،آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل اظهار داشت: وقتی ما مبتلا به دشمنی شدیم که سد راه ما کرده و قصد جان ما را دارد برای نجات خود قبل از هر اقدامی اولین کاری که باید بکنیم توجه به روحیه و ماهیت اوست.

عاملی بیان کرد: این دولت در عرض چند روز به هزار چهره و هزار رنگ می‌افتد با یک دست شمشیر و با دست دیگر شاخه زیتون به دست می‌گیرد و در یک لحظه همه ملت ایران را تروریست و محور شرارت و دارای دی ان ای شرارت نام می نهد و در یک لحظه دیگر می‌گوید من می‌خواهم به ملت ایران کمک کنم.

وی تصریح کرد: حالا به خاطر منافع خود به یک دفعه چهره عوض کرده و برای مذاکره التماس می‌کند، گاه شماره تلفن می‌دهد و گاهی دولت های مختلف را واسطه می‌کند، دولت ژاپن را واسطه می‌کند اما هنوز پای نخست وزیر ژاپن به ایران نرسیده پتروشیمی ایران را تحریم می‌کند و با تمام وجود به اصل هدف وسیله را توجیه می کند اعتقاد دارد.

وی افزود: آمریکا از سر استیصال به تهمت زنی روی آورده است، انفجار دو کشتی در دریای عمان قطعاً کار آمریکا و اسرائیل است چون تقارن این حادثه با حضور نخست وزیر ژاپن در ایران با صدای بلند می‌گوید این جنایت کار ایران نیست.

عاملی گفت: در خصوص پیشنهاد مذاکره توسط آمریکا توجه به دو نکته ضروری است؛ اول اینکه همه بدانند این یک جنگ روانی برای شکستن وحدت و مقاومت ملت است و آنها در صدد تأثیرگذاری بر فضای داخلی ایران هستند تا در داخل حاکمیت و در داخل ملت حالت دو قطبی ایجاد کنند، و درواقع هدف آنها انشقاق داخلی و تقسیم داخل کشور و احزاب داخلی به مخالفان مذاکره و حامیان مذاکره است.

وی افزود: دوم اینکه بدترین، خطرناک‌ترین و سمی‌ترین مذاکره جایی است که دشمن با یک دست پیشنهاد مذاکره می‌دهد و در دست دیگر شمشیر و فشار حداکثری را بالای سر ما قرار می‌دهد. مذاکره در سایه فشار حداکثری باج دادن است.

امام جمعه اردبیل گفت: اگر در برابر فشار حداکثری حاضر به مذاکره شویم نشانه ضعف فوق العاده است و آنها تا متوجه ضعف بشوند صد در صد شروط وحشتناک می‌گذارند و مثل آفتاب روشن است که اگر امروز ایران مذاکره زیر شمشیر را بپذیرد فردای آن روز، هنوز مذاکره شروع نشده پمپئو با اهانت به ما فوراً خواهد گفت بدون خلع سلاح موشکی مذاکره‌ای در کار نیست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز