طی مراسمی در تربیت بدنی آستان قدس رضوی صورت گرفت؛

اهدای مدال نائب قهرمانی جهان تکواندو از طرف خانواده شهید غیاثوند به آستان قدس رضوی

۱۳۹۸/۰۳/۲۵ - ۰۹:۲۷:۲۰
کد خبر: ۸۵۸۱۴۱
اهدای مدال نائب قهرمانی جهان تکواندو از طرف خانواده شهید غیاثوند به آستان قدس رضوی
خانواده شهید غیاثوند مدال نائب قهرمانی تکواندو بانوان جهان را به موزه ورزش تربیت بدنی آستان قدس رضوی اهدا کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد به نقل از آستان‌نیوز، امروز پنجشنبه 23 خردادماه آیین اهدای مدال قهرمانی تکواندو بانوان جهان توسط خانواده شهید غیاثوند در سالن جلسات مطبوعاتی ورزشگاه امام رضا(ع) برگزار شد.
مهلا مومن زاده، ورزشکار 17 ساله که خواهرزاده شهید حسین غیاثوند است، پس از کسب اولین مدال جهانی خود و دومین مدال نقره جهانی تاریخ تکواندو بانوان ایران، آن را به پدر شهید غیاثوند اهدا کرد و پدر این شهید عالی‌مقام، آن را به موزه ورزش مؤسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی تقدیم کرد.
این مراسم با حضور خانواده‌‎ شهید حسین غیاثوندی، حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمان‌فر نمانده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، سیدمحمدرضا پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو کشور و جمعی از خادمیاران سراسر کشور در این مجموعه ورزشی انجام شد.
سیدمحمدرضا پولادگر رییس فدراسیون تکواندو کشورمان در این مراسم گفت: کار این بانوی جوان، مثال‌زدنی و مجموعه تربیت بدنی آستان قدس رضوی هم به خوبی از وی تجلیل به عمل آورده است.
وی بیان کرد: مؤمن زاده در رده‌های مختلف نونهالان، نوجوانان و بزرگسالان صاحب مدال‌های ارزشمند فراوان است که کسب مدال نقره و عنوان نائب قهرمانی تکواندو بزرگسالان جهان آخرین عنوان کسب شده اوست.
پولادگر همچنین اظهار کرد: البته همان طور که همه شاهد بودند، حق مسلم کسب مدال طلای وی را نادیده گرفتند، با این وجود او در اولین حضورش در رده بزرگسالانِ رشته تکواندو خوش درخشید.
وی با اشاره به اهمیت کسب مدال نقره مؤمن زاده تأکید کرد: اولین مدال نقره بانوان را کیمیا علیزاده دریافت کرد و دومین مدال تاریخ‌ساز ورزش تکواندو بانوان را مهلا مؤمن زاده کسب کرده است که فاصله چندانی تا دریافت مدال طلا نداشت.
رییس فدراسیون تکواندو کشور با بیان اینکه چنین حرکت‎های فرهنگی با نگاه شهدا صورت می‌گیرد، ابراز کرد: این حقیقت باور قلبی ما است و بر همین اساس تاکنون چهار یادواره شهید در فدراسیون تکواندو برگزار کرده‌ایم.
وی اضافه کرد: اقدام مؤمن زاده در اهدای مدال برای نخستین بار نیست که اتفاق می‌افتد، در مسابقات جاکارتا هم چهار قهرمان ما مدال‌های خود را به شهدا تقدیم کردند که باید مانند اقدام خوب تربیت بدنی آستان قدس رضوی از این ورزشکاران نیز تجلیل شود تا با مرسوم شدن این دست اقدامات، الگوی همه جوانان قرار گیرد.

تنها نام نیک می‌ماند
علی اکبر هاشمی جواهری مدیرعامل تربیت بدنی آستان قدس رضوی نیز در این مراسم گفت: در این مجموعه ورزشی دو موضوع تربیت مربی الگو و نیز توجه به نماز را به عنوان ستون دین اولویت نخست خود قرار داده‌ایم.
وی افزود: عمر مدال‌آوری و قهرمانی کوتاه است، اما فقط نام نیک می‌ماند و حرکت مهلا مؤمن زاده در تاریخ تکواندو کشور ماندگار می‌شود.
مدیرعامل تربیت بدنی آستان قدس رضوی با بیان اینکه در تاریخ ورزش کشور قهرمانان زیادی در عرصه جهانی مدال آوردند اما فقط تختی‌ها ماندگار شدند، تأکید کرد: تختی مدال‌هایش را به نام مقدس حضرت رضا(ع) گره زد و نام نیک او ماندگار شد.
وی همچنین ابراز کرد: شما جوان هستید و توصیه می‌کنم هیچ وقت از خانواده معنوی حضرت رضا(ع) دور نشوید، امیدوارم این حرکت فرهنگی با هدایت خوب رییس فدراسیون تکواندو کشور که هم چهره‌ای فنی و ورزشی هم فرهنگی هستند، سرآغاز حرکت‌های جریان‌ساز آینده باشد.
هاشمی جواهری گفت: طی رایزنی‌های صورت گرفته، امید است همکاری بین تربیت بدنی آستان قدس رضوی و فدراسیون تکواندو، مدلی برای دیگر دستگاه های ورزشی قرار بگیرد.

تعویض یک مدال با پلاک شهید
مهلا مؤمن زاده هم با بیان احساس خود گفت: از اینکه توانستم این مدال نقره را به شهید حسین غیاثوند اهدا کنم، احساس غرور و افتخار می‌کنم. ما قبل مسابقات کنار مزار شهدا میثاق بستیم تا مثل شهدا که در میدان جنگ افتخارآفرین بودند، در میادین ورزشی برای کشورمان افتخار کسب کنیم، برای همین نذر کردم که در صورت کسب مدال، آن را به شهید غیاثوند تقدیم کنم. امروز مدالم را با پلاک دایی شهیدم عوض می‌کنم.
در ادامه این برنامه فرمان غیاثوند پدر شهید حسین غیاثوند گفت: فرزند شهیدم در سال ۶۴ به عنوان بسیجی به جبهه اعزام شد و ۱۳ ماه در جبهه خدمت کرد و شهید شد.
وی ادامه داد: از مجموعه آستان قدس رضوی برای برگزاری چنین مراسمی تقدیر و تشکر می‌کنم و این مدال را به موزه آستان قدس رضوی اهدا می‌کنم.
لازم به ذکر است، مهلا مؤمن‌زاده تکواندوکار وزن ۴۶ کیلوگرم کشورمان توانست در فینال بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی جهان تکواندو منچستر با رقابت مقابل نماینده کره جنوبی مدال نقره این رقابت‌ها را از آن خود کند.
 

 

نظر شما