معاون امور معادن و صنایع معدنی:

برای افزایش تولید و صادرات سنگ تزئینی استان کرمانشاه برنامه داریم

۱۳۹۸/۰۳/۲۵ - ۱۱:۲۶:۰۵
کد خبر: ۸۵۸۲۳۶
برای افزایش تولید و صادرات سنگ تزئینی استان کرمانشاه برنامه داریم
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: سالی 300 هزار تن انواع مواد معدنی از معادن کرمانشاه برداشت می‌شود که محصولات این معادن علاوه بر تامین نیازهای داخلی، به کشورهای عراق و حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در کرمانشاه، عزت الله حاصلی معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: با توجه به وضعیت معادن استان کرمانشاه  225 معدن در استان کرمانشاه وجود دارد که 2300 نفر به صورت مستقیم در این معادن مشغول به کار هستند و سالانه حدود 300 هزار تن انواع مواد معدنی از معادن کرمانشاه برداشت می‌شود که ارزش آن حدود 750 میلیارد ریال است.

معاون امور معادن و صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: سهم سنگ‌های تزئینی از معادن استان 20 درصد است و 48 معدن سنگ تزئینی در استان داریم و کرمانشاه از نظر ذخایر و معادن سنگ‌های تزیینی در رتبه دهم کشور قرار دارد که از 48 معدن سنگ تزئینی استان 28 معدن مرمریت و 20 معدن دولومیت است. همچنین محصولات این معادن علاوه بر تامین نیازهای داخلی، به کشورهای عراق و حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.
 
حاصلی با اشاره به اینکه سالانه 180 هزار مترمربع سنگ فراوری‌شده و 15 هزار تن سنگ‌کوب از استان صادر می‌شود، عنوان کرد: برای افزایش تولید و صادرات سنگ تزئینی استان برنامه داریم.
 
معاون امور معادن و صنایع معدنی گفت: افزایش تولید و کیفیت سنگ‌های تزئینی منوط به استفاده از تکنیک‌های اکتشاف، استخراج و فرآوری مدرن است، همچنین صادرات سنگ‌های تزیینی و دسترسی به بازارهای هدف و رقابت با تولیدکنندگان سایر کشورها که معمولاً در زمینه تکنیک‌های اکتشاف و فراوری ید طولانی دارند، مستلزم فعالیت‌ و اقدامات هدفمند در زمینه بومی‌سازی دانش‌های مرتبط با معدن است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز