امام جمعه موقت قزوین:

جشنواره کتابخوانی رضوی گامی در راستای ترویج سبک زندگی اهل بیت است

۱۳۹۸/۰۳/۲۵ - ۱۳:۲۳:۴۰
کد خبر: ۸۵۸۳۷۳
جشنواره کتابخوانی رضوی گامی در راستای ترویج سبک زندگی اهل بیت است
امام جمعه موقت قزوین گفت: برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی گامی در راستای ترویج سبک زندگی اهل بیت و ائمه معصومین(ع) است.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛حجت الاسلام علی قابل امام جمعه موقت قزوین در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد اظهار داشت: در کتب روایی آمده است روزی امام رضا (ع) در جمعی جمله «خدا رحمت کندکسی که تلاش کند اوامر ما را در جامعه زنده کند» را فرمودند و وقتی از ایشان چگونگی اجرای اوامر پرسیده شد ایشان فرمودند «این که سخن و حدیث ما را یاد بگیرند و در بین مردم نشر دهند، چرا که وقتی مردم زیبایی های راه و روش ما را ببیند خودشان به اسلام جذب می شوند».

وی افزود: جشنواره کتابخوانی رضوی تلاش کرده تا با انتخاب و معرفی منابعی که در آن سبک زندگی اهل بیت (ع) و ابعاد مختلف زندگی ایشان روایت شده را معرفی کند و این کار ارزشمند است.

امام جمعه موقت قزوین عنوان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم با آیه «و تعاونی علی البر و التقوا…» مردم را به همراهی و کمک در کار خیر توصیه فرموده و در شرایط امروز افزایش آگاهی و دانش از بزرگترین کارهای خیر است.

حجت الاسلام قابل تصریح کرد: کتاب خوانی در حقیقت دعوت به تعالی؛ بصیرت و فهم است و این جشنواره با انتخاب منابع خوب توانسته به بهترین شکل ممکن این عزم و اراده جدی برای رشد و تعالی را در کشور ایجاد کند.

وی یاد خاطرنشان کرد: اگر کتابخوانی در حوزه زندگی و شخصیت اهل بیت (ع) شیوه تفکر و نگرش ایشان به مسائل مختلف باشد و بر اساس گروه های سنی مختلف تدوین شود می تواند نقش مهمی در افزایش علاقمندی مردم به مباحث دینی و مذهبی و کتابخوانی ایفا کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات استان قزوین تصریح کرد: باید در روند انتخاب کتب منبع به خصوص زمانی که قرار است مفاهیمی ارزشی و مذهبی به مردم ارائه شود دقت نظر کافی صورت گیرد تا کتاب ها از نظر روایت دقیق، عاری از الفاظ سخت و غیر قابل فهم و مهم تر از همه منطبق با واقعیت ها باشد.

حجت السلام قابل یادآورشد: زندگی ائمه اطهار به خصوص امام رضا (ع) و خواهر و پسر بزرگوارشان سرشار از نور و روشنی است و نیازی نیست برای ارائه این زیبایی ها گاهی زیاده روی، یا اسطوره انگاری شود تا از دید مردم کتاب از حالت مستند خارج شود که خوشبختانه در این جشنواره و انتخاب منابع آن به خوبی به این مسئله دقت شده است.

وی اظهارداشت: با دقت نظر در نکاتی که یاد آوری شد جای خرسندی دارد چنین اراده ای در معرفی امام رضا (ع) و نگرش ایشان صورت گرفته است و امیدواریم بازهم شاهد حضور پرشور مردم استان قزوین در این مسابقه باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز