دانشگاه ارومیه به قزاقستان فناوری صادر می کند

۱۳۹۸/۰۳/۲۸ - ۱۰:۲۹:۱۳
کد خبر: ۸۵۹۵۳۸
دانشگاه ارومیه به قزاقستان فناوری صادر می کند
قرار داد انتقال دانش فنی عمل آوری و فراوری سیست آرتمیا بین دانشگاه ارومیه و شرکت قزاقستانی "آرتمیا گلوبال" امضا شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، طی مراسمی با حضور حب نقی رئیس و مسئولین دانشگاه ارومیه، سفیر جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان، مدیر کل شیلات و آبزی پروری وزارت کشاورزی و مدیران  محلی، واحد عمل آوری و فراوری سیست آرتمیا در شهر آستانه (نورسلطان)،  پایتخت قزاقستان افتتاح شده و قرارداد انتقال دانش فنی فراوری سیست آرتمیا توسط رییس دانشگاه ارومیه، رییس پژوهشکده آرتمیا و مدیر شرکت "آرتمیا گلوبال" به امضا رسید.

رحیم حب نقی رئیس دانشگاه ارومیه در این مورد گفت: پژوهشکده آرتمیای دانشگاه ارومیه متعهد شده است دانش فنی تولید سیست مرغوب را به این کشور انتقال داده و ارزش افزوده بسیار بالا برای این محصول پرمتقاضی ایجاد کند.

رییس دانشگاه ارومیه این قرارداد را نمونه ای از همکاری های بین کشورهای منطقه دانسته و بیان کرد: هر دو طرف قرارداد از منافع آن بهره مند خواهند شد.

وی افزود: در حاشیه این مراسم مدیر یک موسسه پژوهشی قزاق نیز با استقبال زیاد از این همکاری، جهت عقد قرارداد برای مطالعه منابع آرتمیا در قزاقستان و ارتقای کیفی سیست آرتمیا اظهار علاقه و اعلام نمود که از فعایت های پژوهشی فناورانه در این صنعت حمایت مالی بعمل خواهد آورد.

صابر، سفیر جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان نیز راه اندازی واحد عمل آوری سیست آرتمیا را مقدمه ای برای فعالیت‌های گسترده در زمینه های شیلاتی بین دو کشور دانسته و حمایت خود را برای توسعه اینگونه برنامه ها اعلام نمود.

گفتنی است قزاقستان دارای دریاچه های  متعدد شور و منابع غنی آرتمیا بوده و تا بحال این محصول اساسی آبزی پروری را بصورت خام و به قیمت پایین به فروش می رساند.
 

نظر شما