رئیس کل دادگستری گلستان در بندرگز:

مردم برای شناسایی مفاسد مشارکت کنند /سامانه تلفنی ۱۵۸۰ آماده دریافت گزارش های مردمی است.

۱۳۹۸/۰۳/۲۸ - ۱۴:۳۷:۴۰
کد خبر: ۸۵۹۶۷۰
مردم برای شناسایی مفاسد مشارکت کنند /سامانه تلفنی ۱۵۸۰ آماده دریافت گزارش های مردمی است.
رئیس کل دادگستری گلستان در دیدار با مردم بندرگز در مسجد جامع این شهرستان گفت : قوه قضاییه در راستای شفاف سازی و مبارزه با فساد ، از مردم برای مشارکت در شناسایی مفاسد دعوت می کند .

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از دادگستری گلستان؛ هادی هاشمیان افزود: مردم می توانند با شماره 1580 تماس بگیرند و موارد فساد،  درون دستگاه قضایی و دیگر دستگاه های اجرایی را گزارش کنند.

هاشمیان گفت : سال گذشته و امسال با گزارش های مردمی چند کارچاق کن و کسانی که خود را به عنوان قاضی ، یا وابسته به مسئولان اجرایی معرفی و از مردم کلاهبرداری می کردند شناسایی و دستگیر شدند.

این مقام ارشد قضایی ادامه داد : پرونده های مربوط به مفاسد اقتصادی هم که رای آن ها قطعی شده است  مانند پارسال از  طریق رسانه ها به مردم گزارش می دهیم.

وی با بیان این که مشارکت مردم در پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب های اجتماعی تاثیرگذار است افزود: سامانه سجام هم به نشانی sajam.adliran.ir آماده دریافت گزارش های مردم است.

رئیس کل دادگستری گلستان در بخش دیگری از سخنان خود بار دیگر به مردم توصیه کرد: معامله و قراردادهای خود را مکتوب و در دفاتر اسناد رسمی ثبت کنند .

هادی هاشمیان گفت: مشاوران املاک فقط می توانند  مقدمات معامله را فراهم کنند اما تنظیم قرادادها باید در دفترخانه های رسمی انجام شود تا گرفتار عواقب حقوقی این قراردادها نشوند امری که بسیاری از مردم به علت اعتماد بی جا نادیده می گیرند .

 

وی در ادامه سخنان خود از ریش سفیدان و معتمدان محلی هم دعوت کرد برای سازش در دعاوی و اختلافات پادرمیانی کنند .

در ادامه برنامه های هفته قوه قضاییه فرداشب هم مسئولان قضایی استان در مسجد بلوچ های شهرستان گالیکش با مردم دیدار و خواسته های آنان را رسیدگی می کنند .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز