۱۲ طرح کشاورزی در اشنویه به بهره برداری رسید

۱۳۹۸/۰۳/۲۸ - ۱۴:۵۰:۲۹
کد خبر: ۸۵۹۶۸۸
۱۲ طرح کشاورزی در اشنویه به بهره برداری رسید
مدیر جهاد کشاورزی اشنویه گفت: 12 طرح کشاورزی با 22 میلیارد و 880 میلیون ریال سرمایه گذاری به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در این شهرستان مرزی به بهره برداری رسید.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، سیدانور حسینی با بیان این مطلب افزود: این طرح ها شامل ۱۰ طرح آبیاری نوین در بخش‌های نالوس و مرکزی و ۲ طرح پرورش گوسفند و گاو شیری است.

وی اضافه کرد: طرح‌های آبیاری نوین شامل هفت طرح قطره‌ای، یک طرح آبیاری تحت فشار و ۲ طرح آبیاری تلفیقی و کم فشار است که در مجموع ۱۰ میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال برای اجرای آنها هزینه شده است.

حسینی ادامه داد: با بهره برداری از این ۱۰ طرح در مجموع اراضی زیر پوشش آبیاری تحت فشار در این شهرستان به بیش از پنج هزار هکتار رسید.

حسینی افزود: هدف جهاد کشاورزی کاهش مصرف آب و افزایش عملکرد با استفاده بهینه از پتانسیل‌های منطقه است که با برنامه ریزی های صورت گرفته در این حوزه‌ها اقدامات مهمی صورت گرفته است.

وی گفت: طرح پرورش گوسفند با ظرفیت ۱۹۱ رأس در روستای حسن آباد نیز از دیگر طرح‌هایی بود که همزمان با این هفته  به بهره برداری رسید؛ برای اجرای این طرح که برای ۶ نفر زمینه اشتغال فراهم کرده پنج میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی اشنویه ادامه داد: علاوه بر این یک واحد گاو شیری ۳۹ راسی نیز در روستای «گندویلا» با هفت میلیارد ریال سرمایه گذاری به همین مناسبت افتتاح شد که با بهره برداری از آن زمینه اشتغال برای ۶ نفر ایجاد شد.

لازم به ذکر است که تجدید میثاق و غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده‌های شهدای جهاد کشاورزی، اجرای مسابقات فرهنگی و ورزشی، ارائه خدمات فنی و مشاوره‌ای دامپزشکی رایگان از دیگر برنامه‌های  بزرگداشت هفته جهاد کشاورزی در این شهرستان بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز