رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرگان خبرداد:

ایجاد مراکز تخصصی صنایع دستی در روستاها

۱۳۹۸/۰۳/۲۹ - ۱۳:۵۵:۴۰
کد خبر: ۸۶۰۰۵۹
ایجاد مراکز تخصصی صنایع دستی در روستاها
یاسر قندهاری گفت: در روستاهایی که هنرمند صنایع دستی وجود دارد، مراکز تخصصی صنایع دستی را ایجاد خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا: یاسر قندهاری رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرگان در مصاحبه با خبرنگار برنا در خصوص طرح های بومگردی اظهار کرد: در سال 97 و 98، 13 واحد بوم گردی در سطح روستاهای شهرستان گرگان مانند جعفرآباد، شاهکوه، چهارباغ، یالو، شموشک اولیا، کفشگیری، زیارت و والش آباد راه اندازی شده است  و اکنون بالغ بر 33 پرونده بومگردی در دست اقدام می باشد که در حال اخذ مجوز ها هستند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شهرستان گرگان مرکزیت استان است و با وجود شرایط جغرافیایی و پتانسیل بالای گردشگری این شهر، و همچنین با توجه به  استقبال بالای مسافران و گردشگران از واحد های بوم گردی که در سال 97 و 98 و خصوصا در ایام نوروز شاهد بودیم، این شهرستان پتانسیل افزایش تعداد اقامتگاه های بومگردی را دارد و بایستی در این زمینه تلاش های بیشتری صورت گیرد.

قندهاری در رابطه با اعطای تسهیلات به واحد های بوم گردی تصریح کرد: سال گذشته با اعطای  تسهیلات اشتغال روستایی، شاهد رونق و بهره برداری واحدهای بوم گردی بودیم.

وی تاکید کرد: با توجه به شعار "گرگان مقصد گردشگری" اقامتگاه های بوم گردی می توانند تاثیر بسزایی در جذب گردشگر داشته باشند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرگان با بیان اینکه صنایع دستی پشتوانه قوی برای صنعت گردشگری است اظهار کرد: تاکید ما براین است که در واحد های بوم گردی بتوانیم صنایع دستی را به عنوان یک جاذبه گردشگری و سوغات سفر برای گردشگران، توسعه دهیم و سعی میکنیم شرایطی را فراهم نماییم تا در کنار اقامتگاه های بوم گردی، فروش صنایع دستی را هم داشته باشیم.

قندهاری ادامه داد: در روستاهایی که هنرمند صنایع دستی وجود دارد، مراکز تخصصی صنایع دستی را ایجاد خواهیم کرد.

وی در خصوص تبلیغات و معرفی مراکز بوم گردی یادآور شد: با حضور آژانس ها و راهنماهای گردشگری فعال، تشکل های مردم نهاد و خبرنگاران در این اقامتگاه ها، چاپ بروشور و کتابچه، فضای مجازی و استفاده از ظرفیت شورا و دهیاری های روستا ها سعی خواهیم کرد به معرفی واحدهای بوم گردی بپردازیم.

وی در رابطه با آببندان روستای توشن که از روستاهای هدف گردشگری شهرستان گرگان می باشد گفت: با توجه به بروز مشکلاتی که در رابطه با صدور مجوز در دستگاه هایی غیر از سازمان میراث فرهنگی پیش آمد این طرح به تعویق افتاد و در صورتی که شرکت تعاونی روستایی یا سرمایه گذار بخش خصوصی به این طرح ورود پیدا کنند، بر اساس طرحی که ارائه نمایند، سازمان میراث فرهنگی آمادگی همکاری با ایجاد زیر ساخت ها از طریق اعتبارات بخش دولتی در این زمینه را دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز