استاندار آذربایجان غربی در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان :

اولویت اول تخصیص بودجه در آذربایجان‌غربی، آموزش و پرورش و توسعه زیرساختهای آموزشی است

۱۳۹۸/۰۳/۲۹ - ۱۵:۱۴:۱۸
کد خبر: ۸۶۰۱۳۶
اولویت اول تخصیص بودجه در آذربایجان‌غربی، آموزش و پرورش و توسعه زیرساختهای آموزشی است
استاندار آذربایجان غربی گفت در راستای تغییر و ارتقا زیرساختهای توسعه استان ، اولویت اول تخصیص بودجه در استان مربوط به آموزش و پرورش و توسعه زیرساختهای آموزشی است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، محمدمهدی شهریاری در بیست و یکمین جشنواره استانی خیرین مدرسه ساز استان که امروز در سالن امام علی ارومیه برگزار شد، گفت: سال گذشته بر اساس تصمیم گیری در شورای برنامه ریزی و با توجه به عقب ماندگی استان در شاخص های آموزشی، بالا بودن نرخ بیسوادی و برای ارتقا شاخص ها اولویت تخصیص بودجه استان به آموزش و پرورش داده شد .

استاندار آذربایجان افزود: این رقم در سال گذشته 155 میلیارد تومان بود و امسال نیز در نظر داریم همین میزان و اولویت در نظر گرفته شود تا شاهد افزایش سرانه فضای آموزشی و تغییر شاخص های آموزشی در استان باشیم.

شهریاری گفت: مهمترین رکن توسعه در کشور آموزش و پرورش است ، اگر امروز مشکلات زیادی در اداره کشور وجود دارد نشان دهنده این است که به آموزش و پرورش توجه لازم نشده بود و این روند باید اصلاح شود.

وی با بیان اینکه در خود مجموعه آموزش و پرورش هم با مشکلات زیادی از جمله مسایل تربیتی ، رفاهی فرهنگیان و مشکلات زیرساختی مواجه هستیم ، اظهار داشت : در آذربایجان غربی 24 هزار کلاس درس وجود دارد که از این تعداد 50 درصد یعنی بالغ بر 12 هزار کلاس درس در استان نیاز به تخریب ، مرمت و بازسازی دارد که نیاز است در این خصوص با همت و مشارکت همه قدمی برداشته شود تا جایگاه استان ارتقا و به متوسط کشور برسانیم.

مقام عالی استان اظهار داشت اگروزارت آموزش و پرورش توجه و عنایت ویژه ای به استان داشته باشد و به میزان اعتباری که استان برای نوسازی و مسائل زیربنایی آموزش و پرورش اختصاص می دهد تخصیص بودجه دهد و با مجموع کمکهای خیرین مدرسه ساز می توان امیدوار بود روند تغییر شاخص های آموزشی و سرانه فضای آموزشی شتاب بیشتری بگیرد و تا دو سال آینده به متوسط کشوری برسیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز