بازوند:

بنیاد مسکن نسبت به جابجایی خانه‎های در بستر رودخانه‌ اقدام کند

۱۳۹۸/۰۳/۳۰ - ۰۹:۳۱:۱۵
کد خبر: ۸۶۰۲۴۶
بنیاد مسکن نسبت به جابجایی خانه‎های در بستر رودخانه‌ اقدام کند
استاندار کرمانشاه گفت: اداره کل راه و شهرسازی تا پایان هفته آینده زمین لازم را برای این تعداد تهیه کند، پس از تهیه زمین توسط راه و شهرسازی، بنیاد مسکن وظیفه دارد نسبت به جابجایی واحدهایی که در بستر رودخانه‌ها هستند، اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری برنا در کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در نشست مشترک شورای هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده و ستاد بازسازی مناطق سیل‌زده استان گفت: در قضیه سیل به ۲ هزار و ۱۸۵ واحد خسارت وارد شد که نیاز به تعمیر و بازسازی دارند که از این ۲ هزار و ۱۸۵ واحد، حدود ۱۵۳ واحد شهری و مابقی روستایی هستند، براساس مصوبه دولت برای هر واحد روستایی ۴۰ میلیون تومان و برای هر واحد شهری ۵۰ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: از تعداد ۱۵۳ واحد شهری خسارت دیده حدود ۷۳ واحد در بستر رودخانه‌ها قرار دارند که در این راستا اداره کل راه و شهرسازی تا پایان هفته آینده زمین لازم را برای این تعداد تهیه کند، پس از تهیه زمین توسط راه و شهرسازی، بنیاد مسکن وظیفه دارد نسبت به جابجایی واحدهایی که در بستر رودخانه‌ها هستند، اقدام کند.

بازوند گفت: در حوزه کشاورزی در مجموع ۹۰ میلیارد تومان بابت خسارت به صورت بلاعوض به کشاورزان پرداخت خواهد شد که اعتبار آن ابلاغ شده اما نقدینگی آن تخصیص داده نشده و ظرف ۱۰ تا ۱۲ روز دیگر این نقدینگی نیز واریز خواهد شد.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: در رابطه با پرداخت تسهیلات به خسارت دیدگان ناشی از سیل در حوزه کشاورزی یک وام بلاعوض بابت کشت‌های از بین رفته به آنها تعلق می‌گیرد و یک تسهیلات هم بابت هزینه‌های زیرساختی دریافت می‌کنند، از ۸۲ میلیارد تومان تسهیلات ابلاغ شده نیز تا هفته آینده ۲۰ میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت خواهد شد، البته از عملکرد برخی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به سیل‌زدگان رضایت نداریم و هشت بانک عامل باید سعی کنند در هفته آینده تسهیلات ۶۰۰ واحد را پرداخت کنند.

او گفت: در بازسازی واحدهای آسیب دیده روستایی بخاطر اینکه شرایط کار کردن در آنجا مهیاست به احتمال زیاد تا پایان سال بازسازی به اتمام خواهد رسید اما در شهرها به دلیل اینکه هنوز زمینی برای آنها مشخص نشده است ممکن است تا پایان سال موفق به اتمام ساخت آنها نشویم.

استاندار کرمانشاه در پایان گفت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب و صحبت‌هایی که رئیس جمهوری در خصوص کمک رسانی و حل مشکل سیل زدگان داشتند لازم است با تلاش و کوشش سعی کنیم تا پایان سال تعداد ۲ هزار و ۱۸۵ واحد آسیب‌دیده تعیین تکلیف شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز