فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان:

کردستان از امن ترین مناطق کشور است

۱۳۹۸/۰۳/۳۰ - ۱۴:۳۳:۲۱
کد خبر: ۸۶۰۲۶۸
کردستان از امن ترین مناطق کشور است
فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: با اقتدار اعلام می‌کنیم ثمره وحدت و همگرایی و ایثار شهدا در مناطق کردستان از امنیت پایدار برخوردار بوده و کردستان از امن‌ترین مناطق کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ سردار محمد حسین رجبی پیش از ظهر امروز در کنگره 5400 شهید کردستان که در سالن شش هزار نفری 22 گولان سنندج برگزار شد، گفت: شهیدان مهاجر، انصار و زنان نجیب و مردان دلیر کردستان نمونه‌های غیرت و مایه افتخار کشور هستند.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان افزود: غائله کردستان اولین جنگی بود که ایادی نظام سلطه در اولین روزهای پس از پیروزی انقلاب بر رخسار نوشکفته انقلاب شکل دادند.

رجبی عنوان کرد: انقلابی که ثمره خون هزاران شهید از همه اقوام و مذاهب کشور بود، هنوز بوی باروت شلیک تفنگ‌های مزدواران رژیم شاهنشاهی به سوی مردم انقلابی نگذشته بود که رگبارهای مزدوران بیگانه‌پرست سینه انقلابیون را در کردستان نشانه گرفت و زنان و مردان و کودکان این سرزمین را در محکمه آزمون قرار داد و خون‌ها را به ناحق بر زمین ریخت.

او گفت: در همین راستا نهاد پیشمرگان مسلمان کُرد در کنار انقلابیون مهاجر از اکثر نقاط کشور شکل گرفت و اندیشه زلال انقلاب که نشات گرفته از روح امام  و ورق زرینی بر کتاب سرزمین فداکاری‌های خاموش بود افزود.

وی تصریح کرد: فرمان امام مبنی بر اینکه «در کردستان با کفر می‌جنگیم نه با کُرد» تحول عظیمی در روحیه انصار و مهاجر ایجاد و روحیه ایثار و شهادت برای مقابله با نفاق  به اوج رسید.

رجبی اذعان داشت: در اردیبهشت سال 88 در میدان آزادی سنندج از جانب رهبر معظم انقلاب متناسب با مقتضیات زمان هوشمندانه در خصوص مردم نجیب و جوانمرد کردستان مطرح کرد، فرمانده کل قوا در این سفر کردستان را سرزمین فرهنگی و زبان کردی را سرمایه ملی و کردستان را وطن ملی تبیین کرد.

وی افزود:  از همه مهمتر کردستان افتخار داشت که قدمگاه فتوای جهان اسلام مبنی بر حرمت توهین به مقدسات اهل سنت توسط رهبر در این سفر تاریخی باشد که به وحدت ملی و سند جاوانگی و همبستگی و مرزداران کردستان تبدیل شد و به عنوان منشور قومی و مذهبی پذیرفته شد.

وی عنوان کرد: با اقتدار اعلام می‌کنیم ثمره وحدت و همگرایی و ایثار شهدا در مناطق کردستان از امنیت پایدار برخوردار بوده و کردستان از امن‌ترین مناطق کشور است و روحیه همگرایی باعث شده سپاه به عنوان حافظ میراث و ارزش‌های نقلاب هم‌راستای محرومیت‌زدایی در کردستان اعمال کند تا شاید بتواند بخشی از جوانمردی‌ کردستانی‌ها را جبران کند.

وی گفت: همانگونه که استحضار دارید مردم کردستان در راستای بیداری و ایجاد امنیت پایدار چیزی کم نگذاشته‌اند و سند بیداری 5400 شهید استان کردستان و 10 هزار شهید کُرد اهل سنت استان‌های اذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه است.

نظر شما