استاندار خراسان رضوی در جلسه شورای‌ گفت‎وگوی دولت و بخش خصوصی:

واحدهای صنعتی راکد و نیمه فعال تعیین تکلیف خواهند شد/ تحریم های داخلی ایجاد نکنیم

۱۳۹۸/۰۴/۰۱ - ۱۲:۳۵:۴۴
کد خبر: ۸۶۰۹۵۷
واحدهای صنعتی راکد و نیمه فعال تعیین تکلیف خواهند شد/ تحریم های داخلی ایجاد نکنیم
استاندار خراسان رضوی گفت: با احصای مشکلات هر یک از واحدهای راکد و نیمه فعال در کلینیک صنعتی استان، وضعیت آن‌ها تعیین تکلیف خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی‌رضا رزم‌حسینی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان که در محل اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: به منظور آشنایی با مشکلات حوزه تولید و صنعت، یک شنبه های هر هفته ضمن بازدید از واحدهای صنعتی استان، جلسه ستاد رفع موانع تولید را تشکیل خواهیم داد. 
وی افزود: تشکیل جلسات ستاد رفع موانع تولید در محل واحدهای صنعتی با حضور مدیران دستگاه های اجرایی، زمینه تسریع در رفع مشکلات فعالان بخش خصوصی و تسهیل فضای کسب و کار را فراهم خواهد کرد. 
استاندار خراسان رضوی از راه اندازی کلینیک صنعتی استان به منظور شناسایی مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی خبر داد و تصریح کرد: با احصای مشکلات هر یک از واحدهای راکد و نیمه فعال در این کلینیک، وضعیت آن‌ها تعیین تکلیف خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه برخی از مشکلات حوزه کسب و کار متأثر از فضای روانی است، گفت: در ماه های اخیر همگرایی بسیار خوبی بین ارکان مختلف حاکمیت و بخش خصوصی ایجاد شده است و این مهم به ارتقای فضای کسب و کار در استان کمک می کند. 
رزم حسینی افزود: اتاق بازرگانی می تواند با تشکیل کمیته ای تخصصی، ضمن شناسایی مشکلات موجود، طرح های عملیاتی به منظور ارتقای فضای کسب و کار به شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی پیشنهاد دهد و ما هم حمایت خواهیم کرد. 
وی با اشاره به اینکه امروز کشور در نتیجه فشارهای خارجی با شرایط ویژه ای در حوزه اقتصادی مواجه است، ادامه داد: شاید در ماه های آینده این فشارها تشدید شود لذا برای تاب آوری در برابر شرایط ایجاد شده، باید بیش از پیش به ظرفیت های داخلی توجه داشته باشیم و برای خودمان تحریم داخلی ایجاد نکنیم.
استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در شرایط جنگ اقتصادی نمی توان متناسب با شرایط صلح عمل کرد بلکه باید تصمیمات به موقع، سریع و عملیاتی گرفته شود تا بتوان فشارهای اقتصادی را کنار زد و در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گرفت. 
وی در ادامه با اشاره به سفر چند ساعته رئیس جمهور به مشهد به منظور زیارت بارگاه منور امام رضا(ع) اظهار کرد: آقای روحانی نسبت به استان نظر بسیار مثبتی داشتند و برای حمایت از برنامه های استان اعلام آمادگی کردند؛ ضمن آنکه در این سفر توافقات خوبی هم صورت گرفت.
رزم حسینی گفت: در جلسه ای که اخیر با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، آقای لاریجانی درباره اصلاح قوانین مزاحم رونق تولید و تفویض برخی از اختیارات نظر مثبت داشت و در همین راستا، موضوع تفویض چند مورد از اختیارات مهم به استان را دنبال می کنیم.
استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه در مسیر اداره استان از نظرات کارشناسی متخصصان استفاده خواهیم کرد، اظهار کرد: به منظور تحقق این سیاست، در گام نخست، با همکاری اساتید برجسته دانشگاه فردوسی مشهد، طرح همیاران آب به منظور تعادل بخشی به منابع و مصارف آب تدوین شد که به زودی برش شهرستانی آن به فرمانداران و معین های اقتصاد مقاومتی ابلاغ می شود. 
وی انتخاب مجدد غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی به عنوان رئیس اتاق بازرگانی ایران را تبریک گفت و خاطرنشان کرد: این انتخاب فرصت مناسبی است برای آنکه از ظرفیت های ملی در جهت پیشرفت و توسعه استان استفاده شود. 
رئیس اتاق بازرگانی ایران هم در این جلسه با اشاره به دستور رئیس جمهور درباره تسهیل فضای کسب و کار گفت: مقرر شده است که معاونت اقتصادی ریاست جمهوری پیگیر اجرای کامل قانون بهبود فضای کسب و کار باشد و از این طریق مشکلات پیش روی رونق تولید برطرف شود. 
غلامحسین شافعی افزود: با توجه به اعلام آمادگی رئیس مجلس شورای اسلامی برای اصلاح قوانین و مقررات مانع کسب و کار و رونق تولید، باید مصادیق آن احصا و در اختیار نمایندگان قرار گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز