مدیرکل آموزش وپرورش لرستان:

رقابت ۳۲ هزار و ۵۷۱ نفر داوطلبان کنکور دراستان / سهم ۵ نفری پذیرش دانش آموزان مناطق سیل زده لرستان در دانشگاه های استان

۱۳۹۸/۰۴/۰۱ - ۱۷:۱۷:۵۱
کد خبر: ۸۶۱۱۸۰
رقابت ۳۲ هزار و ۵۷۱ نفر داوطلبان کنکور دراستان / سهم ۵ نفری پذیرش دانش آموزان مناطق سیل زده لرستان در دانشگاه های استان
"رضا زینی وند مقدم" از رقابت ۳۲ هزار و ۵۷۱ نفر داوطلبان کنکور در لرستان طی امسال خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛زینی وند مقدم روز شنبه در شورای آموزش وپرورش استان  با اشاره به شرکت ۳۲ هزار و ۷۵۱ لرستانی در کنکور سراسری ،اظهار کرد:  در استان لرستان در هر رشته پنج سهم به دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده اختصاص می‌یابد .

اوافزود:  سال گذشته آمار شرکت کنندگان ما در کنکور سراسری ۳۹ هزار و ۵۹۷ نفر رشته بوده  و این تعداد طی امسال به ۴۰ هزار و ۹۲۶ نفر رشته رسیده است.

زنی وند مقدم تصریح کرد:  یکی از مشکلات کنکور در سال های گذشته گرایش شدید به رشته علوم تجربی بود که در راستای کاهش این حجم از تقاضا اقدامات و سیاست گذاری‌هایی صورت گرفته است او با اشاره به توزیع نامتوازن گرایش دانش آموزان به رشته های تحصیلی،گفت: در این زمینه آسیب شناسی و پژوهشی انجام داده ایم و با  مقایسه ۶ دوره کنکور و بررسی های مختلف ، عوامل مهم  گرایش دانش آموزان به رشته‌های علوم تجربی احصا شده است که می توان به عدم آگاهی والدین نسبت به ماهیت رشته های تحصیلی و اشتغال اشاره کرد .

زینی وند مقدم با بیان  اینکه برنامه های متناسبی تدوین کرده ایم و انتظارات به واحدهای آموزشی و شهرستان ها ابلاغ شده است،  ادامه داد: ‬شبیه سازی کنکور برای دانش آموزان، همایش های تجلیل از پذیرفته شدگان سال های قبل، برگزاری دوره های مشاوره ای ،سلسله همایش های جمع بندی دروس و… از جمله برنامه های برگزار شده در حوزه کنکور بوده است.

اوبا بیان  اینکه برنامه های متناسبی تدوین کرده ایم و انتظارات به واحدهای آموزشی و شهرستان ها ابلاغ شده است، افزود: ‬شبیه سازی کنکور برای دانش آموزان، همایش های تجلیل از پذیرفته شدگان سال های قبل، برگزاری دوره های مشاوره ای ،سلسله همایش های جمع بندی دروس و… از جمله برنامه های برگزار شده در حوزه کنکور بوده است.

زینی وند مقدم اضافه کرد:  امسال در رشته تجربی کنکور نسبت به سال گذشته ۹.۲۷ درصد کاهش شرکت کننده داشته‌ایم، یعنی از ۲۶ هزار و ۸۰۲ نفر شرکت کننده امسال به ۲۴ هزار و ۳۱۹ نفر شرکت کننده رسیده است ؛‬در رشته ریاضی کنکور سراسری ۹.۴ درصد رشد، در رشته علوم انسانی ۲۶.۴۳ رشد، در رشته ‬هنر ۲۱.۵۵ درصد رشد و در رشته ‬زبان خارجه ۲۴.۹۶ درصد رشد داشته‌ایم که حاکی از برنامه ریزی و سیاست گذاری در حوزه آموزش متوسطه استان است.

او با تاکید برلزوم  حمایت ها از دانش آموزان مناطق سیل زده،یادآورشد: سهم پذیرش دانش آموزان مناطق سیل زده لرستان تنها در دانشگاه های استان ۵ نفر در هر رشته است و ‬اگر ظرفیت یک رشته ۳۰ نفر باشد به ۳۵ نفر افزایش می یابد که این ۵ نفر از سیل زدگان هستند.

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز